Plats som produkt : kommersialisering och paketering; Richard Ek, Johan Hultman, Karin Book, Lena Eskilsson, Elisabeth Högdahl, Jan Henrik Nilsson, Hervé Corvellec, Jesper Falkheimer, Åsa Thelander, Veronica Åberg, Robert Willim, Katarina Saltzman, Szilvia Gyimóthy, Erika Andersson Cederholm; 2007
Plats som produkt : kommersialisering och paketering; Richard Ek, Johan Hultman, Karin Book, Lena Eskilsson, Elisabeth Högdahl, Jan Henrik Nilsson, Hervé Corvellec, Jesper Falkheimer, Åsa Thelander, Veronica Åberg, Robert Willim, Katarina Saltzman, Szilvia Gyimóthy, Erika Andersson Cederholm; 2007

Plats som produkt : kommersialisering och paketering Upplaga 1

av Richard Ek, Johan Hultman, Karin Book, Lena Eskilsson, Elisabeth Högdahl

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2007
  • ISBN: 9789144045986
  • Sidor: 294 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Boken handlar om hur platser paketeras och marknadsförs i syfte att attrahera besökare, företag och invånare. Den diskuterar hur platsers utformning allt oftare kan ses som ett resultat av kommersiella transaktioner av en mängd olika slag. Som en aspekt av detta urskiljs ett produktgörande av platser. Denna "platsens kommersialisering" är en ekonomisk process men den har även en rad materiella, etiska, kulturella, ekologiska och sociala aspekter. Platsens kommersialisering förändrar vårt sätt att vara i världen, våra relationer till andra människor och vår relation till naturen. Författarna vill bidra till en förståelse för hur platser skapas och förändras utifrån en kommersiell logik. Boken fokuserar därför på platsens produktion och konsumtion, dvs. hur, var, när, varför och av vem? Genom analyser av bl.a. städer, evenemang, museer och exotiska destinationer visar författarna hur platsens kommersialisering kan härledas till begrepp som intimitet, drömmar, död, sexualitet, makt och kontroll. Plats som produkt vänder sig till universitets- och högskolestudenter inom turism, samhällsplanering och geografi samt till yrkesverksamma inom dessa områden.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Plats som produkt : kommersialisering och paketering (2007)

I april 2007 släpptes boken Plats som produkt : kommersialisering och paketering skriven av Richard Ek, Johan Hultman, Karin Book, Lena Eskilsson, Elisabeth Högdahl, Jan Henrik Nilsson, Hervé Corvellec, Jesper Falkheimer, Åsa Thelander, Veronica Åberg, Robert Willim, Katarina Saltzman, Szilvia Gyimóthy, Erika Andersson Cederholm. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 294 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Plats som produkt : kommersialisering och paketering på Studentapan och spara pengar.

Referera till Plats som produkt : kommersialisering och paketering (Upplaga 1)

Harvard

Ek, R., Hultman, J., Book, K., Eskilsson, L., Högdahl, E., Nilsson, J. H., Corvellec, H., Falkheimer, J., Thelander, Å., Åberg, V., Willim, R., Saltzman, K., Gyimóthy, S. & Cederholm, E. A. (2007). Plats som produkt : kommersialisering och paketering. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Ek, Richard, Hultman, Johan, Book, Karin, Eskilsson, Lena, Högdahl, Elisabeth, Nilsson, Jan Henrik, Corvellec, Hervé, Falkheimer, Jesper, Thelander, Åsa, Åberg, Veronica, Willim, Robert, Saltzman, Katarina, Gyimóthy, Szilvia & Cederholm, Erika Andersson, Plats som produkt : kommersialisering och paketering, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2007).

APA

Ek, R., Hultman, J., Book, K., Eskilsson, L., Högdahl, E., Nilsson, J. H., Corvellec, H., Falkheimer, J., Thelander, Å., Åberg, V., Willim, R., Saltzman, K., Gyimóthy, S., & Cederholm, E. A. (2007). Plats som produkt : kommersialisering och paketering (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Ek R, Hultman J, Book K, Eskilsson L, Högdahl E, Nilsson JH, m.fl. Plats som produkt : kommersialisering och paketering. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2007.

Köp boken

169 kr