endast ny
Party Marketing : enklaste vägen till framgångsrik marknadsföring
Har du varit på en fest någon gång? Eller till och med fixat en egen? Då har du redan kommit en bra bit på vägen till att bli en framgångsrik marknadsförare.
Kan det verkligen vara så enkelt? Ja, det menar författaren Harald Moe.
Harald Moes tes är följande: Att planera och genomföra en lyckad fest och att marknadsföra ett framgångsrikt företag, är samma sak och bygger på samma princip. En fin inbjudan innebär inte att gästen tycker att festen är lyckad. Eller att kunden tycker att företaget, eller företagets produkter är bra.
Boken använder en metafor - festen, är skriven som en berättelse och innehåller många exempel på varför vissa företag lyckas, och andra misslyckas.
Handlingen byggs upp, kapitel för kapitel, kring en enkel modell (PartyMarketing?-modellen), också den enkelt designad och symbolrik.
Allt för att göra det lättare för dig som läsare, att komma ihåg och förstå marknadsföringens framgångsfaktorer.
Du läser om Festen - ett gäng skolkamrater, Nicke & Co, som hjälps åt att göra "Världens fest!". Du är med om hur festen planeras och stegvis byggs upp, för att nå målet - "den mest lyckade festen i stan".
Del 2 består av PartyMarketing? i praktiken. Nicke får av sin mentor, reklamgurun Gustav, lära sig marknadsföringens grunder enligt PartyMarketing?-principen. Att alltid tänka - varför, för vem, var, när och hur och att aldrig slarva med detaljerna.
Perfekt för dig som är eller vill bli egen företagare, vill lära dig marknads-föringens grunder eller bara bli mer kundfokuserad. Dessutom passar den utmärkt för ledningen i företag att få personalen att förstå företagets marknadsföring, sin egen roll och del i helheten.
Utgiven: 2005
ISBN: 9789163167973
Förlag: WayTo Communication
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 201 st
Har du varit på en fest någon gång? Eller till och med fixat en egen? Då har du redan kommit en bra bit på vägen till att bli en framgångsrik marknadsförare.
Kan det verkligen vara så enkelt? Ja, det menar författaren Harald Moe.
Harald Moes tes är följande: Att planera och genomföra en lyckad fest och att marknadsföra ett framgångsrikt företag, är samma sak och bygger på samma princip. En fin inbjudan innebär inte att gästen tycker att festen är lyckad. Eller att kunden tycker att företaget, eller företagets produkter är bra.
Boken använder en metafor - festen, är skriven som en berättelse och innehåller många exempel på varför vissa företag lyckas, och andra misslyckas.
Handlingen byggs upp, kapitel för kapitel, kring en enkel modell (PartyMarketing?-modellen), också den enkelt designad och symbolrik.
Allt för att göra det lättare för dig som läsare, att komma ihåg och förstå marknadsföringens framgångsfaktorer.
Du läser om Festen - ett gäng skolkamrater, Nicke & Co, som hjälps åt att göra "Världens fest!". Du är med om hur festen planeras och stegvis byggs upp, för att nå målet - "den mest lyckade festen i stan".
Del 2 består av PartyMarketing? i praktiken. Nicke får av sin mentor, reklamgurun Gustav, lära sig marknadsföringens grunder enligt PartyMarketing?-principen. Att alltid tänka - varför, för vem, var, när och hur och att aldrig slarva med detaljerna.
Perfekt för dig som är eller vill bli egen företagare, vill lära dig marknads-föringens grunder eller bara bli mer kundfokuserad. Dessutom passar den utmärkt för ledningen i företag att få personalen att förstå företagets marknadsföring, sin egen roll och del i helheten.
190 kr199 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.