Parker J. Palmer och modet att vara sig själv; Henning E Sandström; 2012
endast ny

Parker J. Palmer och modet att vara sig själv Upplaga 1

av Henning E Sandström
Parker J. Palmer har kommit att få en stor betydelse i samtidens pedagogiska debatt genom sina idéer om spiritual education. Palmers pedagogiska idéer hör ihop med hans människosyn och teologi som starkt har formats av kväkarnas
ideal. I denna skrift behandlar Henning E. Sandström centrala temata i Palmers författarskap med fokus på människosyn och etik.

Parker vänder sig emot uppfattningen att undervisning är något instrumentellt som skall få studenten att anpassa sig till givna värderinger. I stället förespråkar Palmer uppfattningen att en lärare skall undervisa expressivt, d. v. s. att läraren skall ta utgångspunkt i sin egen personlighet och fungera som studentens vägvisare på en upptäcktsfärd genom verkligheten.
Parker J. Palmer har kommit att få en stor betydelse i samtidens pedagogiska debatt genom sina idéer om spiritual education. Palmers pedagogiska idéer hör ihop med hans människosyn och teologi som starkt har formats av kväkarnas
ideal. I denna skrift behandlar Henning E. Sandström centrala temata i Palmers författarskap med fokus på människosyn och etik.

Parker vänder sig emot uppfattningen att undervisning är något instrumentellt som skall få studenten att anpassa sig till givna värderinger. I stället förespråkar Palmer uppfattningen att en lärare skall undervisa expressivt, d. v. s. att läraren skall ta utgångspunkt i sin egen personlighet och fungera som studentens vägvisare på en upptäcktsfärd genom verkligheten.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789157805942
Förlag: Bokförlaget Nya Doxa
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 127 st
Parker J. Palmer har kommit att få en stor betydelse i samtidens pedagogiska debatt genom sina idéer om spiritual education. Palmers pedagogiska idéer hör ihop med hans människosyn och teologi som starkt har formats av kväkarnas
ideal. I denna skrift behandlar Henning E. Sandström centrala temata i Palmers författarskap med fokus på människosyn och etik.

Parker vänder sig emot uppfattningen att undervisning är något instrumentellt som skall få studenten att anpassa sig till givna värderinger. I stället förespråkar Palmer uppfattningen att en lärare skall undervisa expressivt, d. v. s. att läraren skall ta utgångspunkt i sin egen personlighet och fungera som studentens vägvisare på en upptäcktsfärd genom verkligheten.
Parker J. Palmer har kommit att få en stor betydelse i samtidens pedagogiska debatt genom sina idéer om spiritual education. Palmers pedagogiska idéer hör ihop med hans människosyn och teologi som starkt har formats av kväkarnas
ideal. I denna skrift behandlar Henning E. Sandström centrala temata i Palmers författarskap med fokus på människosyn och etik.

Parker vänder sig emot uppfattningen att undervisning är något instrumentellt som skall få studenten att anpassa sig till givna värderinger. I stället förespråkar Palmer uppfattningen att en lärare skall undervisa expressivt, d. v. s. att läraren skall ta utgångspunkt i sin egen personlighet och fungera som studentens vägvisare på en upptäcktsfärd genom verkligheten.
Ny bok
190 kr200 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
190 kr200 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)