No Logo  märkena, marknaden, motståndet; Naomi Klein; 2002
No Logo  märkena, marknaden, motståndet; Naomi Klein; 2002

No Logo märkena, marknaden, motståndet Upplaga 1

av Naomi Klein

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2002
  • ISBN: 9789173249133
  • Sidor: 600 st
  • Förlag: Ordfront Förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen. Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklambyråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader. Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar. Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser. (Seelig)

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om No Logo märkena, marknaden, motståndet (2002)

I januari 2002 släpptes boken No Logo märkena, marknaden, motståndet skriven av Naomi Klein. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 600 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är Ordfront Förlag.

Köp boken No Logo märkena, marknaden, motståndet på Studentapan och spara pengar.

Referera till No Logo märkena, marknaden, motståndet (Upplaga 1)

Harvard

Klein, N. (2002). No Logo  märkena, marknaden, motståndet. 1:a uppl. Ordfront Förlag.

Oxford

Klein, Naomi, No Logo  märkena, marknaden, motståndet, 1 uppl. (Ordfront Förlag, 2002).

APA

Klein, N. (2002). No Logo  märkena, marknaden, motståndet (1:a uppl.). Ordfront Förlag.

Vancouver

Klein N. No Logo  märkena, marknaden, motståndet. 1:a uppl. Ordfront Förlag; 2002.

Köp boken

85 kr