När skiten träffar fläkten. Därför misslyckas även ....
Listan på saker som har potential att påverka förtroendet för en organisation eller en enskild inom organisationen är sannolikt längre i dag än någon gång tidigare i historien. Samtidigt uppger allt fler ledare att just förtroende blivit affärslivets absolut viktigaste valuta. De är medvetna om att när förtroendet för en organisation skadas eller urholkas minskar de kommersiella möjligheterna, oavsett hur konkurrensmässig produkten eller tjänsten är. Trots detta står många resursstarka organisationer, med skickliga och kompetenta ledningar, många gånger helt handfallna den dag de själva utsätts för kritik eller hamnar i en förtroendekris. När skiten träffar fläkten penetrerar de ”dödssynder” som leder fram till att företagsledningar ofta inte bara misslyckas med att hantera kritiken, utan ibland till och med lyckas förvärra förtroendeskadan. Boken beskriver också grunderna i den moderna krishantering så att läsaren ska kunna undvika de allra vanligaste misstagen när krisen väl slår till. Boken riktar sig till chefer och andra som bättre vill förstå vilka krafter som en förtroendekris eller ett mediedrev kan frigöra både internt och externt.
Utgiven: 2021
ISBN: 9789152356302
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Listan på saker som har potential att påverka förtroendet för en organisation eller en enskild inom organisationen är sannolikt längre i dag än någon gång tidigare i historien. Samtidigt uppger allt fler ledare att just förtroende blivit affärslivets absolut viktigaste valuta. De är medvetna om att när förtroendet för en organisation skadas eller urholkas minskar de kommersiella möjligheterna, oavsett hur konkurrensmässig produkten eller tjänsten är. Trots detta står många resursstarka organisationer, med skickliga och kompetenta ledningar, många gånger helt handfallna den dag de själva utsätts för kritik eller hamnar i en förtroendekris. När skiten träffar fläkten penetrerar de ”dödssynder” som leder fram till att företagsledningar ofta inte bara misslyckas med att hantera kritiken, utan ibland till och med lyckas förvärra förtroendeskadan. Boken beskriver också grunderna i den moderna krishantering så att läsaren ska kunna undvika de allra vanligaste misstagen när krisen väl slår till. Boken riktar sig till chefer och andra som bättre vill förstå vilka krafter som en förtroendekris eller ett mediedrev kan frigöra både internt och externt.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.