Vad gör du när krisen slagit till, drevet går och du kanske mest av allt vill fly och gömma dig istället för att kommunicera med media, medarbetare och kunder? I den här boken om krishanteringens grunder och framgångsfaktorer får du konkret hjälp att hantera och förebygga kriser. Fokus ligger på kriser som kan drabba dig som företagsledare, chef med personalansvar eller företrädare för en organisation. Kriser som kan äventyra verksamheten och ert goda renommé.
Läs mer
Boken bygger i hög grad på konkreta exempel. 16 verkliga case illustrerar krisernas dilemma. Här beskrivs både framgångsrik och misslyckad krishantering, från såväl den privata som den offentliga sektorn.
Om författarna
Författarna har stor erfarenhet från området. Jeanette Fors-Andrée är krishanterare och medietränare. Hon har arbetat med förtroendekriser sedan 2004 med erfarenhet som PR- och kriskonsult på global PR-byrå och som krishanterare för livsmedelsbranschen. Hon har också i sju år studerat krishantering och kriskommunikation i svenskt näringsliv som forskare vid Uppsala universitet.
Paul Ronge är medietränare, medierådgivare och krishanterare. Han har de senaste 16 åren varit en av Sveriges mest anlitade PR-konsulter. Han har 20 års erfarenhet som arbetsmarknadsreporter och politisk journalist på några av Sveriges största medier, bl.a. på A-pressen, SVT Rapport, Expressen och Aftonbladet.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker