Möte eller konflikt? En studie över teaterpedagoger med icke-svensk teaterbakgrund på DI:s teateravdelning och Teaterhögskolan i Stockholm; Rikard Hoogland; 2008

Möte eller konflikt? En studie över teaterpedagoger med icke-svensk teaterbakgrund på DI:s teateravdelning och Teaterhögskolan i Stockholm Upplaga 1

av Rikard Hoogland
Rikard Hoogland undersöker i denna studie hur teaterpedagoger med utländsk teaterbakgrund har arbetat och bemötts på två högskolor – Dramatiska institutet och Teaterhögskolan i Stockholm. Flera gånger har pedagogernas undervisning resulterat i konflikter på skolorna, konflikter som ofta har lett till att pedagogen inte har fått återkomma.

Pedagogerna har å sin sida ofta reagerat på att skolorna har varit för svaga att ta tag i konflikterna och alltid har ställt sig på studenternas sida.

Denna studie tar bland andra upp Jurij Alschitz, Stanislav Brosowski, Kaisa Korhonen, Rudi Penka och Jurek Sawka. Det har finansierats genom medel för konstnärligt utvecklingsarbete från Dramatiska institutet och Teaterhögskolan i Stockholm.
Rikard Hoogland undersöker i denna studie hur teaterpedagoger med utländsk teaterbakgrund har arbetat och bemötts på två högskolor – Dramatiska institutet och Teaterhögskolan i Stockholm. Flera gånger har pedagogernas undervisning resulterat i konflikter på skolorna, konflikter som ofta har lett till att pedagogen inte har fått återkomma.

Pedagogerna har å sin sida ofta reagerat på att skolorna har varit för svaga att ta tag i konflikterna och alltid har ställt sig på studenternas sida.

Denna studie tar bland andra upp Jurij Alschitz, Stanislav Brosowski, Kaisa Korhonen, Rudi Penka och Jurek Sawka. Det har finansierats genom medel för konstnärligt utvecklingsarbete från Dramatiska institutet och Teaterhögskolan i Stockholm.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789186434359
Förlag: Stiftelsen för utgivning av teatervetenskapliga studier
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 51 st
Rikard Hoogland undersöker i denna studie hur teaterpedagoger med utländsk teaterbakgrund har arbetat och bemötts på två högskolor – Dramatiska institutet och Teaterhögskolan i Stockholm. Flera gånger har pedagogernas undervisning resulterat i konflikter på skolorna, konflikter som ofta har lett till att pedagogen inte har fått återkomma.

Pedagogerna har å sin sida ofta reagerat på att skolorna har varit för svaga att ta tag i konflikterna och alltid har ställt sig på studenternas sida.

Denna studie tar bland andra upp Jurij Alschitz, Stanislav Brosowski, Kaisa Korhonen, Rudi Penka och Jurek Sawka. Det har finansierats genom medel för konstnärligt utvecklingsarbete från Dramatiska institutet och Teaterhögskolan i Stockholm.
Rikard Hoogland undersöker i denna studie hur teaterpedagoger med utländsk teaterbakgrund har arbetat och bemötts på två högskolor – Dramatiska institutet och Teaterhögskolan i Stockholm. Flera gånger har pedagogernas undervisning resulterat i konflikter på skolorna, konflikter som ofta har lett till att pedagogen inte har fått återkomma.

Pedagogerna har å sin sida ofta reagerat på att skolorna har varit för svaga att ta tag i konflikterna och alltid har ställt sig på studenternas sida.

Denna studie tar bland andra upp Jurij Alschitz, Stanislav Brosowski, Kaisa Korhonen, Rudi Penka och Jurek Sawka. Det har finansierats genom medel för konstnärligt utvecklingsarbete från Dramatiska institutet och Teaterhögskolan i Stockholm.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)