Modern kriskommunikation : din guide för framgångsrik kommunikation i krissituationer Upplaga 1
Arbetet med kriskommunikation är viktigare än någonsin, inte minst med tanke på hur snabbt åsikter och spekulationer sprids i sociala medier. På väldigt kort tid kan ett gott rykte skadas i grunden. Den här boken baseras på sju års forskning kring kriskommunikation och vänder sig särskilt till ledare, chefer, styrelser och PR-konsulter som vill stärka och utveckla sin kompetens i kriskommunikation, både i proaktivt och reaktivt syfte. Boken diskuterar bland annat attityder som alltför ofta motverkar ett framgångsrikt krisarbete och erbjuder ett nytt förhållningsätt för effektiv kriskommunikation. Här delar Jeanette Fors-Andrée med sig av sina bästa tips och utrustar dig med konkreta råd och belysande exempel! "Det framstår som självklart att omedelbart se över sin plan." (Freddy Johansson, Varuhuschef på Ikea Västerås och tidigare styrelseledamot för Uppsala handelsförening) "Jag har fått en bättre kunskap och kanske också blivit lite modigare." (Krister Allard, Senior Projektledare på Länsförsäkringar AB) Jeanette Fors-Andrée är expert på kriskommunikation. Efter sju års forskning hjälper hon ledare, chefer och styrelser med strategisk rådgivning och operativa insatser. Jeanette bloggar, föreläser och kommenterar aktuella händelser i media. Följ Jeanette på Twitter (@jeanettefors) eller adda henne på Facebook! www.modernkriskommunikation.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789175171036
Förlag: Recito Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 110 st
Arbetet med kriskommunikation är viktigare än någonsin, inte minst med tanke på hur snabbt åsikter och spekulationer sprids i sociala medier. På väldigt kort tid kan ett gott rykte skadas i grunden. Den här boken baseras på sju års forskning kring kriskommunikation och vänder sig särskilt till ledare, chefer, styrelser och PR-konsulter som vill stärka och utveckla sin kompetens i kriskommunikation, både i proaktivt och reaktivt syfte. Boken diskuterar bland annat attityder som alltför ofta motverkar ett framgångsrikt krisarbete och erbjuder ett nytt förhållningsätt för effektiv kriskommunikation. Här delar Jeanette Fors-Andrée med sig av sina bästa tips och utrustar dig med konkreta råd och belysande exempel! "Det framstår som självklart att omedelbart se över sin plan." (Freddy Johansson, Varuhuschef på Ikea Västerås och tidigare styrelseledamot för Uppsala handelsförening) "Jag har fått en bättre kunskap och kanske också blivit lite modigare." (Krister Allard, Senior Projektledare på Länsförsäkringar AB) Jeanette Fors-Andrée är expert på kriskommunikation. Efter sju års forskning hjälper hon ledare, chefer och styrelser med strategisk rådgivning och operativa insatser. Jeanette bloggar, föreläser och kommenterar aktuella händelser i media. Följ Jeanette på Twitter (@jeanettefors) eller adda henne på Facebook! www.modernkriskommunikation.se
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.