Metodhandbok för förskolechefer och rektorer; Ulrika Auno, Gunnar Berg, Frank Sundh, Conny Björkman, Ulf Blossing, Åsa Rönnbäck, Kristen Snyder, Roger Sträng, Christer Wede; 2016
5+ säljare

Metodhandbok för förskolechefer och rektorer Upplaga 1

av Ulrika Auno, Gunnar Berg, Frank Sundh, Conny Björkman, Ulf Blossing
m.fl.
Skolledarskap handlar i stor utsträckning om att skapa underlag för utvecklings- och förbättringsprocesser inom den egna verksamheten. En förutsättning för att kunna axla denna roll är att man har lämpliga metodiska verktyg till sitt förfogande.
Metodhandbok för förskolechefer och rektorer utgår från rationalistiska och systemteoretiska organisationsperspektiv och behandlar olika metoder för utvecklingsarbete som bottnar i dessa teoretiska perspektiv. Metoderna i boken underlättar det systematiska kvalitetsarbetet vid förskolor och skolor genom att

vägleda vid analysen av officiella dokument, såsom skollag och läroplaner
hjälpa rektorer och förskolechefer att förstå och åskådliggöra den dagliga verksamheten och kulturen på skolan/förskolan.

Metodhandboken är teoretiskt väl underbyggd och har fokus på att utgöra ett praktiskt stöd i skolledares lärande och vardag.
Boken riktar sig till verksamma förskolechefer och rektorer och är anpassad för att kunna användas inom den statligt reglerade Rektorsutbildningen.
Skolledarskap handlar i stor utsträckning om att skapa underlag för utvecklings- och förbättringsprocesser inom den egna verksamheten. En förutsättning för att kunna axla denna roll är att man har lämpliga metodiska verktyg till sitt förfogande.
Metodhandbok för förskolechefer och rektorer utgår från rationalistiska och systemteoretiska organisationsperspektiv och behandlar olika metoder för utvecklingsarbete som bottnar i dessa teoretiska perspektiv. Metoderna i boken underlättar det systematiska kvalitetsarbetet vid förskolor och skolor genom att

vägleda vid analysen av officiella dokument, såsom skollag och läroplaner
hjälpa rektorer och förskolechefer att förstå och åskådliggöra den dagliga verksamheten och kulturen på skolan/förskolan.

Metodhandboken är teoretiskt väl underbyggd och har fokus på att utgöra ett praktiskt stöd i skolledares lärande och vardag.
Boken riktar sig till verksamma förskolechefer och rektorer och är anpassad för att kunna användas inom den statligt reglerade Rektorsutbildningen.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789144115078
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 271 st
Skolledarskap handlar i stor utsträckning om att skapa underlag för utvecklings- och förbättringsprocesser inom den egna verksamheten. En förutsättning för att kunna axla denna roll är att man har lämpliga metodiska verktyg till sitt förfogande.
Metodhandbok för förskolechefer och rektorer utgår från rationalistiska och systemteoretiska organisationsperspektiv och behandlar olika metoder för utvecklingsarbete som bottnar i dessa teoretiska perspektiv. Metoderna i boken underlättar det systematiska kvalitetsarbetet vid förskolor och skolor genom att

vägleda vid analysen av officiella dokument, såsom skollag och läroplaner
hjälpa rektorer och förskolechefer att förstå och åskådliggöra den dagliga verksamheten och kulturen på skolan/förskolan.

Metodhandboken är teoretiskt väl underbyggd och har fokus på att utgöra ett praktiskt stöd i skolledares lärande och vardag.
Boken riktar sig till verksamma förskolechefer och rektorer och är anpassad för att kunna användas inom den statligt reglerade Rektorsutbildningen.
Skolledarskap handlar i stor utsträckning om att skapa underlag för utvecklings- och förbättringsprocesser inom den egna verksamheten. En förutsättning för att kunna axla denna roll är att man har lämpliga metodiska verktyg till sitt förfogande.
Metodhandbok för förskolechefer och rektorer utgår från rationalistiska och systemteoretiska organisationsperspektiv och behandlar olika metoder för utvecklingsarbete som bottnar i dessa teoretiska perspektiv. Metoderna i boken underlättar det systematiska kvalitetsarbetet vid förskolor och skolor genom att

vägleda vid analysen av officiella dokument, såsom skollag och läroplaner
hjälpa rektorer och förskolechefer att förstå och åskådliggöra den dagliga verksamheten och kulturen på skolan/förskolan.

Metodhandboken är teoretiskt väl underbyggd och har fokus på att utgöra ett praktiskt stöd i skolledares lärande och vardag.
Boken riktar sig till verksamma förskolechefer och rektorer och är anpassad för att kunna användas inom den statligt reglerade Rektorsutbildningen.
Begagnad bok
215 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
215 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar