Mediernas svarta bok; MariaPia Boëthius; 2002
1 säljare

Mediernas svarta bok Upplaga 1

av MariaPia Boëthius
"Ska du avgå nu, Lena?"

Dagligen döms människor i en Mediedomstol. En privat, vinstdriven, reklamfinansierad domstol som både anklagar, dömer och bestraffar. Ledamöterna är självutnämnda och kommer från de stora mediekonglomeraten Stenbeck, Disney, Schibsted, Bonniers och Time/Warner.

En egensinnig och omild betraktelse av medievärlden, globalt, nationellt och lokalt. Det handlar om journalisternas makt, kändiskulturen, reklamen, nyhetsfabriken, propagandan, mediernas ingrepp i vardagen och bristen på jämlikhet i medievärlden. Kraven på en granskning av mediernas framfart växer.
"Ska du avgå nu, Lena?"

Dagligen döms människor i en Mediedomstol. En privat, vinstdriven, reklamfinansierad domstol som både anklagar, dömer och bestraffar. Ledamöterna är självutnämnda och kommer från de stora mediekonglomeraten Stenbeck, Disney, Schibsted, Bonniers och Time/Warner.

En egensinnig och omild betraktelse av medievärlden, globalt, nationellt och lokalt. Det handlar om journalisternas makt, kändiskulturen, reklamen, nyhetsfabriken, propagandan, mediernas ingrepp i vardagen och bristen på jämlikhet i medievärlden. Kraven på en granskning av mediernas framfart växer.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789173249140
Förlag: Ordfront Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 282 st
"Ska du avgå nu, Lena?"

Dagligen döms människor i en Mediedomstol. En privat, vinstdriven, reklamfinansierad domstol som både anklagar, dömer och bestraffar. Ledamöterna är självutnämnda och kommer från de stora mediekonglomeraten Stenbeck, Disney, Schibsted, Bonniers och Time/Warner.

En egensinnig och omild betraktelse av medievärlden, globalt, nationellt och lokalt. Det handlar om journalisternas makt, kändiskulturen, reklamen, nyhetsfabriken, propagandan, mediernas ingrepp i vardagen och bristen på jämlikhet i medievärlden. Kraven på en granskning av mediernas framfart växer.
"Ska du avgå nu, Lena?"

Dagligen döms människor i en Mediedomstol. En privat, vinstdriven, reklamfinansierad domstol som både anklagar, dömer och bestraffar. Ledamöterna är självutnämnda och kommer från de stora mediekonglomeraten Stenbeck, Disney, Schibsted, Bonniers och Time/Warner.

En egensinnig och omild betraktelse av medievärlden, globalt, nationellt och lokalt. Det handlar om journalisternas makt, kändiskulturen, reklamen, nyhetsfabriken, propagandan, mediernas ingrepp i vardagen och bristen på jämlikhet i medievärlden. Kraven på en granskning av mediernas framfart växer.
Begagnad bok
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar