1 säljare
Mediernas svarta bok Upplaga 1
"Ska du avgå nu, Lena?"
Dagligen döms människor i en Mediedomstol. En privat, vinstdriven, reklamfinansierad domstol som både anklagar, dömer och bestraffar. Ledamöterna är självutnämnda och kommer från de stora mediekonglomeraten Stenbeck, Disney, Schibsted, Bonniers och Time/Warner.
En egensinnig och omild betraktelse av medievärlden, globalt, nationellt och lokalt. Det handlar om journalisternas makt, kändiskulturen, reklamen, nyhetsfabriken, propagandan, mediernas ingrepp i vardagen och bristen på jämlikhet i medievärlden. Kraven på en granskning av mediernas framfart växer.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789173249140
Förlag: Ordfront Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 282 st
"Ska du avgå nu, Lena?"
Dagligen döms människor i en Mediedomstol. En privat, vinstdriven, reklamfinansierad domstol som både anklagar, dömer och bestraffar. Ledamöterna är självutnämnda och kommer från de stora mediekonglomeraten Stenbeck, Disney, Schibsted, Bonniers och Time/Warner.
En egensinnig och omild betraktelse av medievärlden, globalt, nationellt och lokalt. Det handlar om journalisternas makt, kändiskulturen, reklamen, nyhetsfabriken, propagandan, mediernas ingrepp i vardagen och bristen på jämlikhet i medievärlden. Kraven på en granskning av mediernas framfart växer.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.