Medierätt. 2, Marknadsrätt; Daniel Tornberg, Katarina Ladenfors; 2004
1 säljare

Medierätt. 2, Marknadsrätt Upplaga 3

av Daniel Tornberg, Katarina Ladenfors
Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier. Medierätt 2 behandlar • de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring • Marknadsföringslagen • andra viktiga marknadsrättsliga lagar • innebörden av ”god marknadsföringssed” • regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner Denna tredje upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels ny lagstiftning om garantier, obeställd reklam samt elektronisk handel. Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier. Medierätt 2 behandlar • de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring • Marknadsföringslagen • andra viktiga marknadsrättsliga lagar • innebörden av ”god marknadsföringssed” • regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner Denna tredje upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels ny lagstiftning om garantier, obeställd reklam samt elektronisk handel. Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144037080
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 74 st
Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier. Medierätt 2 behandlar • de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring • Marknadsföringslagen • andra viktiga marknadsrättsliga lagar • innebörden av ”god marknadsföringssed” • regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner Denna tredje upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels ny lagstiftning om garantier, obeställd reklam samt elektronisk handel. Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier. Medierätt 2 behandlar • de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring • Marknadsföringslagen • andra viktiga marknadsrättsliga lagar • innebörden av ”god marknadsföringssed” • regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner Denna tredje upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels ny lagstiftning om garantier, obeställd reklam samt elektronisk handel. Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar