Media discourse; Norman Fairclough; 1995
Media discourse; Norman Fairclough; 1995

Media discourse

av Norman Fairclough

5.0 (1)

  • Utgiven: 1995
  • ISBN: 9780340588895
  • Sidor: 224 st
  • Förlag: Edward Arnold
  • Format: Häftad
  • Språk: Engelska

Om boken

The study of media language is increasingly important both for media studies and for discourse analysis and sociolinguistics. Norman Fairclough applies to media language his 'critical discourse analysis' framework which he developed in 'Language and Power' and 'Discourse and Social Life'. Drawing on examples from TV, radio and the press, he focuses on changing practices of media discourse in relation to wider processes of social and cultural change. In particular he explores the tensions between public and private in the media and the tensions between information and entertainment.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Media discourse (1995)

1995 släpptes boken Media discourse skriven av Norman Fairclough. Den är skriven på engelska och består av 224 sidor. Förlaget bakom boken är Edward Arnold.

Köp boken Media discourse på Studentapan och spara uppåt 70% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Tillhör kategorierna

Referera till Media discourse

Harvard

Fairclough, N. (1995). Media discourse. Edward Arnold.

Oxford

Fairclough, Norman, Media discourse (Edward Arnold, 1995).

APA

Fairclough, N. (1995). Media discourse. Edward Arnold.

Vancouver

Fairclough N. Media discourse. Edward Arnold; 1995.