Medarbetarundersökningar : som verktyg för företagsstyrning och förändring; Pierre Schou; 2007
5+ säljare

Medarbetarundersökningar : som verktyg för företagsstyrning och förändring Upplaga 1

av Pierre Schou
"Medarbetarundersökningar - som verktyg för företagsstyrning och förändring" kom på plats nummer två och fick hederspris i tävlingen Årets bokstöd 2007 som arrangeras av HR föreningen i samarbete med tidningen Personal & Ledarskap. Syftet med tävlingen är att välja ut böcker som kan inspirera och utgöra det bästa stödet i personalarbete. Medarbetarundersökningar används idag regelbundet i många företag. Benämningen är egentligen missvisande eftersom de som regel syftar till något mer än att genomföra en undersökning. Trots att syftet ofta är diffust lägger företagen årligen ut stora kostnader, resurser och tid på dessa undersökningar. Det saknas inte sällan kunskap om hur de ska genomföras på ett genomtänkt sätt, vilket gör att många misstag begås. En hög andel av undersökningarna ger därför inte förväntade effekter. Medarbetarundersökningar syftar till att sprida kunskap om hur medarbetarundersökningar kan genomföras på ett professionellt sätt då syftet är att anväda dessa som ett verktyg för företagsstyrning, utveckling och förändring. En grundläggande framgångsfaktor är att anpassa upplägg och genomförande till varje företags speciella strategiska inriktning och verklighet. Boken innehåller bl a en beskrivning av två framgångsexempel hämtade från Scania och Arla Foods. Medarbetarundersökningar vänder sig i första hand till personalspecialister och chefer i företag som arbetar med, eller planerar att arbeta med, medarbetarundersökningar samt studerande i personal- och arbetslivsfrågor, psykologi och företagsekonomi.Re
"Medarbetarundersökningar - som verktyg för företagsstyrning och förändring" kom på plats nummer två och fick hederspris i tävlingen Årets bokstöd 2007 som arrangeras av HR föreningen i samarbete med tidningen Personal & Ledarskap. Syftet med tävlingen är att välja ut böcker som kan inspirera och utgöra det bästa stödet i personalarbete. Medarbetarundersökningar används idag regelbundet i många företag. Benämningen är egentligen missvisande eftersom de som regel syftar till något mer än att genomföra en undersökning. Trots att syftet ofta är diffust lägger företagen årligen ut stora kostnader, resurser och tid på dessa undersökningar. Det saknas inte sällan kunskap om hur de ska genomföras på ett genomtänkt sätt, vilket gör att många misstag begås. En hög andel av undersökningarna ger därför inte förväntade effekter. Medarbetarundersökningar syftar till att sprida kunskap om hur medarbetarundersökningar kan genomföras på ett professionellt sätt då syftet är att anväda dessa som ett verktyg för företagsstyrning, utveckling och förändring. En grundläggande framgångsfaktor är att anpassa upplägg och genomförande till varje företags speciella strategiska inriktning och verklighet. Boken innehåller bl a en beskrivning av två framgångsexempel hämtade från Scania och Arla Foods. Medarbetarundersökningar vänder sig i första hand till personalspecialister och chefer i företag som arbetar med, eller planerar att arbeta med, medarbetarundersökningar samt studerande i personal- och arbetslivsfrågor, psykologi och företagsekonomi.Re
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789144046921
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 212 st
"Medarbetarundersökningar - som verktyg för företagsstyrning och förändring" kom på plats nummer två och fick hederspris i tävlingen Årets bokstöd 2007 som arrangeras av HR föreningen i samarbete med tidningen Personal & Ledarskap. Syftet med tävlingen är att välja ut böcker som kan inspirera och utgöra det bästa stödet i personalarbete. Medarbetarundersökningar används idag regelbundet i många företag. Benämningen är egentligen missvisande eftersom de som regel syftar till något mer än att genomföra en undersökning. Trots att syftet ofta är diffust lägger företagen årligen ut stora kostnader, resurser och tid på dessa undersökningar. Det saknas inte sällan kunskap om hur de ska genomföras på ett genomtänkt sätt, vilket gör att många misstag begås. En hög andel av undersökningarna ger därför inte förväntade effekter. Medarbetarundersökningar syftar till att sprida kunskap om hur medarbetarundersökningar kan genomföras på ett professionellt sätt då syftet är att anväda dessa som ett verktyg för företagsstyrning, utveckling och förändring. En grundläggande framgångsfaktor är att anpassa upplägg och genomförande till varje företags speciella strategiska inriktning och verklighet. Boken innehåller bl a en beskrivning av två framgångsexempel hämtade från Scania och Arla Foods. Medarbetarundersökningar vänder sig i första hand till personalspecialister och chefer i företag som arbetar med, eller planerar att arbeta med, medarbetarundersökningar samt studerande i personal- och arbetslivsfrågor, psykologi och företagsekonomi.Re
"Medarbetarundersökningar - som verktyg för företagsstyrning och förändring" kom på plats nummer två och fick hederspris i tävlingen Årets bokstöd 2007 som arrangeras av HR föreningen i samarbete med tidningen Personal & Ledarskap. Syftet med tävlingen är att välja ut böcker som kan inspirera och utgöra det bästa stödet i personalarbete. Medarbetarundersökningar används idag regelbundet i många företag. Benämningen är egentligen missvisande eftersom de som regel syftar till något mer än att genomföra en undersökning. Trots att syftet ofta är diffust lägger företagen årligen ut stora kostnader, resurser och tid på dessa undersökningar. Det saknas inte sällan kunskap om hur de ska genomföras på ett genomtänkt sätt, vilket gör att många misstag begås. En hög andel av undersökningarna ger därför inte förväntade effekter. Medarbetarundersökningar syftar till att sprida kunskap om hur medarbetarundersökningar kan genomföras på ett professionellt sätt då syftet är att anväda dessa som ett verktyg för företagsstyrning, utveckling och förändring. En grundläggande framgångsfaktor är att anpassa upplägg och genomförande till varje företags speciella strategiska inriktning och verklighet. Boken innehåller bl a en beskrivning av två framgångsexempel hämtade från Scania och Arla Foods. Medarbetarundersökningar vänder sig i första hand till personalspecialister och chefer i företag som arbetar med, eller planerar att arbeta med, medarbetarundersökningar samt studerande i personal- och arbetslivsfrågor, psykologi och företagsekonomi.Re
Begagnad bok
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar