Med hela världen i klassrummet : en personlig och reflekterande presentation; Ann-Marie du Plessis; 2014
endast ny

Med hela världen i klassrummet : en personlig och reflekterande presentation Upplaga 2

av Ann-Marie du Plessis
Boken speglar min lärarbana och utveckling som lärare i mötet med våra nysvenska elever. SIOP-modellen (Sheltered Instruktion Observation Protocol)som presenteras i boken har för mig varit ett fantastiskt pedagogiskt stöd för att kunna finna vägen till en språkinriktad undervisning och för att upptäcka glädjen och fördelen med att ha elever från hela världen i klassrummet. Det har blivit en resa genom skolåren som jag vill på ett lättsamt och personligt sätt förmedla till andra lärare i samma situation.

Som lärare i fr.a. Malmö har jag under ett flertal år arbetat på högstadiet i S. Innerstaden, gymnasiet och inom vuxenutbildning. Huvudsakligen har jag undervisat i Svenska som Andraspråk samt i SO, närmare bestämt Historia och Religionskunskap som ingick i min adjunktexamen på 70-talet. Flera år tillbringade jag utomlands i USA och Nederländerna vilket gett mig ett nyttigt perspektiv i min undervisning.
I Malmö deltog jag i S. Innerstadens arbete för en mer språkinriktad undervisning och presenterade där SIOP-modellen för mina kolleger.
2011 tilldelades jag Svenska Akademins svensklärarpris för mitt arbete.
Idag är jag pensionerad men alltjämnt delvis aktiv på en skola i min hemkommun Skurup.
Boken speglar min lärarbana och utveckling som lärare i mötet med våra nysvenska elever. SIOP-modellen (Sheltered Instruktion Observation Protocol)som presenteras i boken har för mig varit ett fantastiskt pedagogiskt stöd för att kunna finna vägen till en språkinriktad undervisning och för att upptäcka glädjen och fördelen med att ha elever från hela världen i klassrummet. Det har blivit en resa genom skolåren som jag vill på ett lättsamt och personligt sätt förmedla till andra lärare i samma situation.

Som lärare i fr.a. Malmö har jag under ett flertal år arbetat på högstadiet i S. Innerstaden, gymnasiet och inom vuxenutbildning. Huvudsakligen har jag undervisat i Svenska som Andraspråk samt i SO, närmare bestämt Historia och Religionskunskap som ingick i min adjunktexamen på 70-talet. Flera år tillbringade jag utomlands i USA och Nederländerna vilket gett mig ett nyttigt perspektiv i min undervisning.
I Malmö deltog jag i S. Innerstadens arbete för en mer språkinriktad undervisning och presenterade där SIOP-modellen för mina kolleger.
2011 tilldelades jag Svenska Akademins svensklärarpris för mitt arbete.
Idag är jag pensionerad men alltjämnt delvis aktiv på en skola i min hemkommun Skurup.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789174635584
Förlag: BoD
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
Boken speglar min lärarbana och utveckling som lärare i mötet med våra nysvenska elever. SIOP-modellen (Sheltered Instruktion Observation Protocol)som presenteras i boken har för mig varit ett fantastiskt pedagogiskt stöd för att kunna finna vägen till en språkinriktad undervisning och för att upptäcka glädjen och fördelen med att ha elever från hela världen i klassrummet. Det har blivit en resa genom skolåren som jag vill på ett lättsamt och personligt sätt förmedla till andra lärare i samma situation.

Som lärare i fr.a. Malmö har jag under ett flertal år arbetat på högstadiet i S. Innerstaden, gymnasiet och inom vuxenutbildning. Huvudsakligen har jag undervisat i Svenska som Andraspråk samt i SO, närmare bestämt Historia och Religionskunskap som ingick i min adjunktexamen på 70-talet. Flera år tillbringade jag utomlands i USA och Nederländerna vilket gett mig ett nyttigt perspektiv i min undervisning.
I Malmö deltog jag i S. Innerstadens arbete för en mer språkinriktad undervisning och presenterade där SIOP-modellen för mina kolleger.
2011 tilldelades jag Svenska Akademins svensklärarpris för mitt arbete.
Idag är jag pensionerad men alltjämnt delvis aktiv på en skola i min hemkommun Skurup.
Boken speglar min lärarbana och utveckling som lärare i mötet med våra nysvenska elever. SIOP-modellen (Sheltered Instruktion Observation Protocol)som presenteras i boken har för mig varit ett fantastiskt pedagogiskt stöd för att kunna finna vägen till en språkinriktad undervisning och för att upptäcka glädjen och fördelen med att ha elever från hela världen i klassrummet. Det har blivit en resa genom skolåren som jag vill på ett lättsamt och personligt sätt förmedla till andra lärare i samma situation.

Som lärare i fr.a. Malmö har jag under ett flertal år arbetat på högstadiet i S. Innerstaden, gymnasiet och inom vuxenutbildning. Huvudsakligen har jag undervisat i Svenska som Andraspråk samt i SO, närmare bestämt Historia och Religionskunskap som ingick i min adjunktexamen på 70-talet. Flera år tillbringade jag utomlands i USA och Nederländerna vilket gett mig ett nyttigt perspektiv i min undervisning.
I Malmö deltog jag i S. Innerstadens arbete för en mer språkinriktad undervisning och presenterade där SIOP-modellen för mina kolleger.
2011 tilldelades jag Svenska Akademins svensklärarpris för mitt arbete.
Idag är jag pensionerad men alltjämnt delvis aktiv på en skola i min hemkommun Skurup.
Ny bok
161 kr169 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
161 kr169 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)