spara 28%
1 säljare
Matematik : konsten att skapa förståelse för matematiken
Är matematik tråkigt eller har du bara inte fått förstå den ännu. Många elever som jag har mött i skolans värld, tycker att matematiken är svårt och tråkigt. Dock har det många gånger visat sig, att ett varierande undervisning ger bättre förutsättningar för att skapa förståelse hos elever. Denna process måste få ta sin tid, samtidigt bör pedagogen ha förståelse om, att processer tar krafter även från pedagogen samt att det inte finns dumma elever. Alla har förutsättningar för lärandet och förståelse, det är svårighetsgraden som varierar med eleverna. Jag har arbetat både med ungdomar och vuxna, samtidigt har jag haft funktionen som pedagog för elever med inlärningssvårigheter. I mitt arbete som pedagog har jag funnit modeller, som har visat sig effektiva i lärande processen och har gett ett gott resultat Nedan citat av BTJ:s lektörs utlåtandetHäftepos 12119040BTJLektör Ola SvärdRecensionMatematikpedagogen Timo Laaksonen tar i denna bok upp många aspekter på skolans matematikundervisning. Författaren bygger mycket av sin argumentering på internationella utvärderingar av skolsystem, men han har också själv utfört en jämförande studie av elev-, lärar- och rektorsuppfattningar i de nämnda länderna, vilken bland annat påvisar lärarens avgörande betydelse för elevernas prestationer. Läraregenskaper som lyfts fram är kunnighet, tydlighet, hänsyn, förståelse och humor. Boken avslutas med praktiska tips för både lärare och elever när det gäller studier och undervisning. .
Utgiven: 2012
ISBN: 9789163354625
Förlag: Nomen förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 57 st
Är matematik tråkigt eller har du bara inte fått förstå den ännu. Många elever som jag har mött i skolans värld, tycker att matematiken är svårt och tråkigt. Dock har det många gånger visat sig, att ett varierande undervisning ger bättre förutsättningar för att skapa förståelse hos elever. Denna process måste få ta sin tid, samtidigt bör pedagogen ha förståelse om, att processer tar krafter även från pedagogen samt att det inte finns dumma elever. Alla har förutsättningar för lärandet och förståelse, det är svårighetsgraden som varierar med eleverna. Jag har arbetat både med ungdomar och vuxna, samtidigt har jag haft funktionen som pedagog för elever med inlärningssvårigheter. I mitt arbete som pedagog har jag funnit modeller, som har visat sig effektiva i lärande processen och har gett ett gott resultat Nedan citat av BTJ:s lektörs utlåtandetHäftepos 12119040BTJLektör Ola SvärdRecensionMatematikpedagogen Timo Laaksonen tar i denna bok upp många aspekter på skolans matematikundervisning. Författaren bygger mycket av sin argumentering på internationella utvärderingar av skolsystem, men han har också själv utfört en jämförande studie av elev-, lärar- och rektorsuppfattningar i de nämnda länderna, vilken bland annat påvisar lärarens avgörande betydelse för elevernas prestationer. Läraregenskaper som lyfts fram är kunnighet, tydlighet, hänsyn, förståelse och humor. Boken avslutas med praktiska tips för både lärare och elever när det gäller studier och undervisning. .
169 kr234 krSpara 65 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.