Marknadsrätt Upplaga 2
Kommenterar utförligt och probleminriktat bland annat marknadsföringslagen, prisinformationslagen, hemförsäljningslagen och produktsäkerhetslagen med därtill hörande lagstiftning. Under respektive paragraf finns en sammanställning av samtliga förarbeten och hänvisning till centrala rättsfall från Marknadsdomstolen, EG-domstolen, hovrätterna och Stockholms tingsrätt. Som bilagor finns bland annat relevanta EG-direktiv på marknadsrättens område, Internationella Handelskammarens regler samt Konsumentverkets riktlinjer och föreskrifter.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 1999
ISBN: 9789139201649
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 400 st
Kommenterar utförligt och probleminriktat bland annat marknadsföringslagen, prisinformationslagen, hemförsäljningslagen och produktsäkerhetslagen med därtill hörande lagstiftning. Under respektive paragraf finns en sammanställning av samtliga förarbeten och hänvisning till centrala rättsfall från Marknadsdomstolen, EG-domstolen, hovrätterna och Stockholms tingsrätt. Som bilagor finns bland annat relevanta EG-direktiv på marknadsrättens område, Internationella Handelskammarens regler samt Konsumentverkets riktlinjer och föreskrifter.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.