Marknadsföringslagen Upplaga 1
Grundläggande framställning om den del av marknadsrätten som rör den svenska marknadsföringslagen och dess tillämpning, med betoning på huvudlinjerna och de centrala bestämmelserna. Behandlar Marknadsdomstolens praxis och söker i lika mån observera lagens båda huvudändamål, att skydda konsumenter och att skydda näringsidkare mot otillbörliga marknadsföringsåtgärder.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1997
ISBN: 9789139200826
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 156 st
Grundläggande framställning om den del av marknadsrätten som rör den svenska marknadsföringslagen och dess tillämpning, med betoning på huvudlinjerna och de centrala bestämmelserna. Behandlar Marknadsdomstolens praxis och söker i lika mån observera lagens båda huvudändamål, att skydda konsumenter och att skydda näringsidkare mot otillbörliga marknadsföringsåtgärder.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.