Mänsklig kvalitetsutveckling; Stefan Lagrosen, Yvonne Lagrosen; 2009
spara 46%
5+ säljare

Mänsklig kvalitetsutveckling Upplaga 1

av Stefan Lagrosen, Yvonne Lagrosen
Kvalitet är viktigare än någonsin. Vare sig man arbetar inom det privata näringslivet eller inom offentlig sektor är det avgörande såväl för meningsfullheten i det man gör som för långsiktig överlevnad att man lyckas hålla god kvalitet på sin verksamhet. Ändå misslyckas många kvalitetsinitiativ och traditionell kvalitetsstyrning ses inte alltid som en lösning. Anledningen kan vara att den traditionella kvalitetsteorin är alltför ensidigt tekniskt inriktad. Kvalitet måste skapas av människor, för människor. Utan förståelse för mänskliga känslor, relationer och drömmar kommer man aldrig att kunna skapa bestående kvalitetsförbättringar. I den här boken lyfter vi fram de mänskliga aspekterna inom kvalitetsutveckling. Vi sätter in den traditionella kvalitetsteorin i ett större sammanhang och visar på hur man bör arbeta för att lyckas. Vi presenterar effektiva metoder för mänsklig förståelse vilka inte vanligtvis ingår i kvalitetslitteraturen. Baserat på egen forskning utforskar vi sambanden mellan kvalitetsutveckling och mänskligt viktiga områden såsom hälsa, estetik, förtroende och lärande. Boken är viktig för alla organisationer vars verksamhet bygger på mänsklig interaktion - dvs. för alla organisationer.
Kvalitet är viktigare än någonsin. Vare sig man arbetar inom det privata näringslivet eller inom offentlig sektor är det avgörande såväl för meningsfullheten i det man gör som för långsiktig överlevnad att man lyckas hålla god kvalitet på sin verksamhet. Ändå misslyckas många kvalitetsinitiativ och traditionell kvalitetsstyrning ses inte alltid som en lösning. Anledningen kan vara att den traditionella kvalitetsteorin är alltför ensidigt tekniskt inriktad. Kvalitet måste skapas av människor, för människor. Utan förståelse för mänskliga känslor, relationer och drömmar kommer man aldrig att kunna skapa bestående kvalitetsförbättringar. I den här boken lyfter vi fram de mänskliga aspekterna inom kvalitetsutveckling. Vi sätter in den traditionella kvalitetsteorin i ett större sammanhang och visar på hur man bör arbeta för att lyckas. Vi presenterar effektiva metoder för mänsklig förståelse vilka inte vanligtvis ingår i kvalitetslitteraturen. Baserat på egen forskning utforskar vi sambanden mellan kvalitetsutveckling och mänskligt viktiga områden såsom hälsa, estetik, förtroende och lärande. Boken är viktig för alla organisationer vars verksamhet bygger på mänsklig interaktion - dvs. för alla organisationer.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789144040455
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 357 st
Kvalitet är viktigare än någonsin. Vare sig man arbetar inom det privata näringslivet eller inom offentlig sektor är det avgörande såväl för meningsfullheten i det man gör som för långsiktig överlevnad att man lyckas hålla god kvalitet på sin verksamhet. Ändå misslyckas många kvalitetsinitiativ och traditionell kvalitetsstyrning ses inte alltid som en lösning. Anledningen kan vara att den traditionella kvalitetsteorin är alltför ensidigt tekniskt inriktad. Kvalitet måste skapas av människor, för människor. Utan förståelse för mänskliga känslor, relationer och drömmar kommer man aldrig att kunna skapa bestående kvalitetsförbättringar. I den här boken lyfter vi fram de mänskliga aspekterna inom kvalitetsutveckling. Vi sätter in den traditionella kvalitetsteorin i ett större sammanhang och visar på hur man bör arbeta för att lyckas. Vi presenterar effektiva metoder för mänsklig förståelse vilka inte vanligtvis ingår i kvalitetslitteraturen. Baserat på egen forskning utforskar vi sambanden mellan kvalitetsutveckling och mänskligt viktiga områden såsom hälsa, estetik, förtroende och lärande. Boken är viktig för alla organisationer vars verksamhet bygger på mänsklig interaktion - dvs. för alla organisationer.
Kvalitet är viktigare än någonsin. Vare sig man arbetar inom det privata näringslivet eller inom offentlig sektor är det avgörande såväl för meningsfullheten i det man gör som för långsiktig överlevnad att man lyckas hålla god kvalitet på sin verksamhet. Ändå misslyckas många kvalitetsinitiativ och traditionell kvalitetsstyrning ses inte alltid som en lösning. Anledningen kan vara att den traditionella kvalitetsteorin är alltför ensidigt tekniskt inriktad. Kvalitet måste skapas av människor, för människor. Utan förståelse för mänskliga känslor, relationer och drömmar kommer man aldrig att kunna skapa bestående kvalitetsförbättringar. I den här boken lyfter vi fram de mänskliga aspekterna inom kvalitetsutveckling. Vi sätter in den traditionella kvalitetsteorin i ett större sammanhang och visar på hur man bör arbeta för att lyckas. Vi presenterar effektiva metoder för mänsklig förståelse vilka inte vanligtvis ingår i kvalitetslitteraturen. Baserat på egen forskning utforskar vi sambanden mellan kvalitetsutveckling och mänskligt viktiga områden såsom hälsa, estetik, förtroende och lärande. Boken är viktig för alla organisationer vars verksamhet bygger på mänsklig interaktion - dvs. för alla organisationer.
Begagnad bok
199 kr364 krSpara 165 kr (46%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
199 kr364 krSpara 165 kr (46%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar