Made in pride -ett reportage om det rosa kapitalet.; Jens Liljestrand; 2003

Made in pride -ett reportage om det rosa kapitalet. Upplaga 1

av Jens Liljestrand
Absolut Vodka, Ikea och Volvo har gjort sig kända utomlands genom att marknadsföra sig mot homosexuella - samtidigt som det i Sverige saknas en diskussion kring de ekonomiska faktorer som omger homovärlden.

Hur stor är homosexuellas köpkraft? Tjänar företag på att göra reklam för bögar? Bidrar medial synlighet till ökad tolerans? Och hur förvaltas bäst det rosa kapitalet?

Made in Pride är en reportage- och intervjubok som öppnar för nya perspektiv på homosexuellas frigörelse. Det är inte längre lagstiftningen som driver utvecklingen framåt, menar boken, utan marknaden.
Absolut Vodka, Ikea och Volvo har gjort sig kända utomlands genom att marknadsföra sig mot homosexuella - samtidigt som det i Sverige saknas en diskussion kring de ekonomiska faktorer som omger homovärlden.

Hur stor är homosexuellas köpkraft? Tjänar företag på att göra reklam för bögar? Bidrar medial synlighet till ökad tolerans? Och hur förvaltas bäst det rosa kapitalet?

Made in Pride är en reportage- och intervjubok som öppnar för nya perspektiv på homosexuellas frigörelse. Det är inte längre lagstiftningen som driver utvecklingen framåt, menar boken, utan marknaden.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789175665283
Förlag: Timbro
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 189 st
Absolut Vodka, Ikea och Volvo har gjort sig kända utomlands genom att marknadsföra sig mot homosexuella - samtidigt som det i Sverige saknas en diskussion kring de ekonomiska faktorer som omger homovärlden.

Hur stor är homosexuellas köpkraft? Tjänar företag på att göra reklam för bögar? Bidrar medial synlighet till ökad tolerans? Och hur förvaltas bäst det rosa kapitalet?

Made in Pride är en reportage- och intervjubok som öppnar för nya perspektiv på homosexuellas frigörelse. Det är inte längre lagstiftningen som driver utvecklingen framåt, menar boken, utan marknaden.
Absolut Vodka, Ikea och Volvo har gjort sig kända utomlands genom att marknadsföra sig mot homosexuella - samtidigt som det i Sverige saknas en diskussion kring de ekonomiska faktorer som omger homovärlden.

Hur stor är homosexuellas köpkraft? Tjänar företag på att göra reklam för bögar? Bidrar medial synlighet till ökad tolerans? Och hur förvaltas bäst det rosa kapitalet?

Made in Pride är en reportage- och intervjubok som öppnar för nya perspektiv på homosexuellas frigörelse. Det är inte längre lagstiftningen som driver utvecklingen framåt, menar boken, utan marknaden.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)