5+ säljare
M2000 Compact : marknadsföring faktabok Upplaga 2
Konkret och aktiverande!
Genom spännande och aktuella exempel ger M2000 Compact läsaren konkreta tips på hur marknadsföringsarbetet kan bedrivas i olika slags företag. M2000 Compact har nominerats i tävlingen Svenska Publishing-Priset i kategorin bästa läromedel. M2000 Compact kommer under 2017 ersättas av M3000 Marknadsföring.
Utmärkande drag
- Konkret och aktiverande innehåll
- En rikt illustrerad layout
- Spännande och aktuella exempel ger läsaren handfasta råd och tips om hur marknadsföringen kan bedrivas
- Ett framtids- och processorienterad läromedel
- Stort urval övningar av olika slag finns i uppgiftsboken
Marknadsföringen är i stark förändring med kraftigt ändrade förutsättningar på 2000-talet. Allt mer krävande kunder, ökande global konkurrens etc. gör marknadsföringen allt viktigare för företagets överlevnad. Relationsmarknadsföring, som var en ny konkurrensfaktor för några år sedan, är idag en nödvändig ingrediens i marknadsföringsarbetet.
M2000 Compact nalkas marknadsföringen på ett praktiskt och handlingsinriktat sätt samt integrerar kunskaperna och skapar en handlingsförmåga för kreativ problemlösning.
Läromedlet är:
- kund- och relationsorienterat
- processorienterat
- verklighetsbaserat
- affärsorienterat
- framtidsinriktat
M2000 Compact består av faktabok och problembok. Problemboken innehåller uppgifter av olika slag och på olika nivåer, fördjupningsuppgifter, praktikfall och projektförslag.
Lärarhandledning
Lärarhandledningen innehåller:
- Planering och metodiska tips
- Genomgångar för varje kapitel av fakta och övningar
-
- Lösningar till uppgifterna i Problemboken
-
Målgrupp
M2000 Compact är avsett att användas på gymnasiet, komvux och i annan grundläggande utbildning i marknadsföring, även företagsinternt och vid självstudier. Faktaboken kan med fördel även läsas separat.
M2000 Compact finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Fyra välrenommerade författare!
Jan-Olof Andersson är lärare och konsult i ekonomiska ämnen och är medförfattare till bl.a. E2000 Företagsekonomi och H2000 Handel. Anders Pihlsgård arbetar som företagskonsult och ekonomilärare på gymnasieskolan och är medförfattare till bl.a. E2000 Light och i H2000-serien. Rolf Jansson är koncernchef i Cordovan Group. Nils Nilsson är lärare och vice rektor vid Högskolan i Kalmar.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789147096060
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 272 st
Konkret och aktiverande!
Genom spännande och aktuella exempel ger M2000 Compact läsaren konkreta tips på hur marknadsföringsarbetet kan bedrivas i olika slags företag. M2000 Compact har nominerats i tävlingen Svenska Publishing-Priset i kategorin bästa läromedel. M2000 Compact kommer under 2017 ersättas av M3000 Marknadsföring.
Utmärkande drag
- Konkret och aktiverande innehåll
- En rikt illustrerad layout
- Spännande och aktuella exempel ger läsaren handfasta råd och tips om hur marknadsföringen kan bedrivas
- Ett framtids- och processorienterad läromedel
- Stort urval övningar av olika slag finns i uppgiftsboken
Marknadsföringen är i stark förändring med kraftigt ändrade förutsättningar på 2000-talet. Allt mer krävande kunder, ökande global konkurrens etc. gör marknadsföringen allt viktigare för företagets överlevnad. Relationsmarknadsföring, som var en ny konkurrensfaktor för några år sedan, är idag en nödvändig ingrediens i marknadsföringsarbetet.
M2000 Compact nalkas marknadsföringen på ett praktiskt och handlingsinriktat sätt samt integrerar kunskaperna och skapar en handlingsförmåga för kreativ problemlösning.
Läromedlet är:
- kund- och relationsorienterat
- processorienterat
- verklighetsbaserat
- affärsorienterat
- framtidsinriktat
M2000 Compact består av faktabok och problembok. Problemboken innehåller uppgifter av olika slag och på olika nivåer, fördjupningsuppgifter, praktikfall och projektförslag.
Lärarhandledning
Lärarhandledningen innehåller:
- Planering och metodiska tips
- Genomgångar för varje kapitel av fakta och övningar
-
- Lösningar till uppgifterna i Problemboken
-
Målgrupp
M2000 Compact är avsett att användas på gymnasiet, komvux och i annan grundläggande utbildning i marknadsföring, även företagsinternt och vid självstudier. Faktaboken kan med fördel även läsas separat.
M2000 Compact finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Fyra välrenommerade författare!
Jan-Olof Andersson är lärare och konsult i ekonomiska ämnen och är medförfattare till bl.a. E2000 Företagsekonomi och H2000 Handel. Anders Pihlsgård arbetar som företagskonsult och ekonomilärare på gymnasieskolan och är medförfattare till bl.a. E2000 Light och i H2000-serien. Rolf Jansson är koncernchef i Cordovan Group. Nils Nilsson är lärare och vice rektor vid Högskolan i Kalmar.
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.