Ledning av kunskapsföretag; Mats Alvesson; 2000
1 säljare

Ledning av kunskapsföretag Upplaga 3

av Mats Alvesson
Utmärkande för kunskapsföretag är att högutbildad, kompetent personal främst arbetar med problemlösning, ofta i projektform. Författaren ger en allsidig bild av ett kunskapsföretag och har som fallstudie studerat ett IT-företag, Enator, under en längre tid. Utifrån ett kulturperspektiv studeras företagets organisation, ledarskap, personalförhållanden, strategiska processer, affärsidéer samt intern och extern marknadsföring. Den nya upplagan är nedkortad och erbjuder en unik möjlighet att följa ett företag i med- och motgång, i hög- och lågkonjunktur.
Utmärkande för kunskapsföretag är att högutbildad, kompetent personal främst arbetar med problemlösning, ofta i projektform. Författaren ger en allsidig bild av ett kunskapsföretag och har som fallstudie studerat ett IT-företag, Enator, under en längre tid. Utifrån ett kulturperspektiv studeras företagets organisation, ledarskap, personalförhållanden, strategiska processer, affärsidéer samt intern och extern marknadsföring. Den nya upplagan är nedkortad och erbjuder en unik möjlighet att följa ett företag i med- och motgång, i hög- och lågkonjunktur.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2000
ISBN: 9789139103998
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 312 st
Utmärkande för kunskapsföretag är att högutbildad, kompetent personal främst arbetar med problemlösning, ofta i projektform. Författaren ger en allsidig bild av ett kunskapsföretag och har som fallstudie studerat ett IT-företag, Enator, under en längre tid. Utifrån ett kulturperspektiv studeras företagets organisation, ledarskap, personalförhållanden, strategiska processer, affärsidéer samt intern och extern marknadsföring. Den nya upplagan är nedkortad och erbjuder en unik möjlighet att följa ett företag i med- och motgång, i hög- och lågkonjunktur.
Utmärkande för kunskapsföretag är att högutbildad, kompetent personal främst arbetar med problemlösning, ofta i projektform. Författaren ger en allsidig bild av ett kunskapsföretag och har som fallstudie studerat ett IT-företag, Enator, under en längre tid. Utifrån ett kulturperspektiv studeras företagets organisation, ledarskap, personalförhållanden, strategiska processer, affärsidéer samt intern och extern marknadsföring. Den nya upplagan är nedkortad och erbjuder en unik möjlighet att följa ett företag i med- och motgång, i hög- och lågkonjunktur.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar