Ledarskap stavas kommunikation Upplaga 1
I vår tids företag och organisationer ställs allt större krav på medarbetarnas flexibilitet och förmåga att klara av högre tempo. Effekterna ser vi nu i form av stressrelaterade besvär och sjukdomar för den enskilde och bristande lönsamhet för verksamheten. Utvecklingen ställer nya krav på organisationsformer och ledarskap, där kommunikation blir en av de viktigaste ingredienserna.
Läs mer
I vår tids företag och organisationer ställs allt större krav på människors förmåga att klara av högre hastigheter, vara mer anpassningsbara, ha förmåga till förändring etc. Effekterna ser vi nu i form av stressrelaterade besvär och sjukdomar för den enskilde och bristande lönsamhet för verksamheten. Denna utveckling ställer nya krav på organisationsformer och på ledarskapet, där kommunikation blir en av de viktigaste ingredienserna. Vägen till framgång går inte via punktinsatser, utan det handlar om ett förhållningssätt där ledaren spelar en nyckelroll.
Ledarskap stavas kommunikation är till för dig som har ambitionen att göra kommunikation till ett arbetssätt för dig själv och för hela företaget. Här beskrivs steg för steg hur ledningen bygger det kommunikativa företaget. Hur företaget introducerar och använder kommunikation för att förbättra verksamheten. Boken behandlar också de verktyg en kommunikativ ledare måste ha för att känna sig säker i sin roll. Handgripliga tips som underlättar ditt arbete att föra ut budskap, engagera, motivera och genomdriva förändringar.
Ledarskap stavas kommunikation vänder sig till chefer inom näringsliv och offentlig sektor, men även till informatörer, marknadsförare och andra som arbetar med någon form av kommunikation.
C-H Segerfeldt har arbetat med kommunikation under hela sitt yrkesliv. Först som dagstidningsjournalist. Sedan med internkommunikation, bl a som chefredaktör för Volvos koncerntidning. Därefter som informationschef i Statshälsan (nuvarande Previa). Idag mer än 15 år tillbaka är C-H Segerfeldt konsult som utbildar och inspirerar chefer att bli kommunikativa ledare och företag att satsa på kommunikation. Han är knuten till Svenska Konsulthuset i Stockholm.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789147065257
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 200 st
I vår tids företag och organisationer ställs allt större krav på medarbetarnas flexibilitet och förmåga att klara av högre tempo. Effekterna ser vi nu i form av stressrelaterade besvär och sjukdomar för den enskilde och bristande lönsamhet för verksamheten. Utvecklingen ställer nya krav på organisationsformer och ledarskap, där kommunikation blir en av de viktigaste ingredienserna.
Läs mer
I vår tids företag och organisationer ställs allt större krav på människors förmåga att klara av högre hastigheter, vara mer anpassningsbara, ha förmåga till förändring etc. Effekterna ser vi nu i form av stressrelaterade besvär och sjukdomar för den enskilde och bristande lönsamhet för verksamheten. Denna utveckling ställer nya krav på organisationsformer och på ledarskapet, där kommunikation blir en av de viktigaste ingredienserna. Vägen till framgång går inte via punktinsatser, utan det handlar om ett förhållningssätt där ledaren spelar en nyckelroll.
Ledarskap stavas kommunikation är till för dig som har ambitionen att göra kommunikation till ett arbetssätt för dig själv och för hela företaget. Här beskrivs steg för steg hur ledningen bygger det kommunikativa företaget. Hur företaget introducerar och använder kommunikation för att förbättra verksamheten. Boken behandlar också de verktyg en kommunikativ ledare måste ha för att känna sig säker i sin roll. Handgripliga tips som underlättar ditt arbete att föra ut budskap, engagera, motivera och genomdriva förändringar.
Ledarskap stavas kommunikation vänder sig till chefer inom näringsliv och offentlig sektor, men även till informatörer, marknadsförare och andra som arbetar med någon form av kommunikation.
C-H Segerfeldt har arbetat med kommunikation under hela sitt yrkesliv. Först som dagstidningsjournalist. Sedan med internkommunikation, bl a som chefredaktör för Volvos koncerntidning. Därefter som informationschef i Statshälsan (nuvarande Previa). Idag mer än 15 år tillbaka är C-H Segerfeldt konsult som utbildar och inspirerar chefer att bli kommunikativa ledare och företag att satsa på kommunikation. Han är knuten till Svenska Konsulthuset i Stockholm.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.