Ledarskap i klassrummet : undervisningskvalitet från teori till praktik; Unni Vere Midthasse, Elsa Westergård, Grete S. Vaaland, Ksenia Solheim, Pål Roland, Frank Rafaelsen, Trude Havik, Randi M. Sølvik, Sigrun K. Ertesvåg; 2022
spara 15%
1 säljare

Ledarskap i klassrummet : undervisningskvalitet från teori till praktik Upplaga 1

av Unni Vere Midthasse, Elsa Westergård, Grete S. Vaaland, Ksenia Solheim, Pål Roland
m.fl.
Forskning visar att ett gott ledarskap i klassrummet och goda relationer mellan lärare och elever höjer undervisningskvaliteten och utvecklar elevers kunskaper. Det goda ledarskapet kräver både övning och organisatoriskt stöd.

Den här boken om ledarskap i klassrummet består av två delar. Den första delen fokuserar på hur lärar–elev-interaktionen på olika sätt främjar elevers motivation, ämneskunskaper och sociala lärande. Den andra delen visar hur skolan som organisation kan stödja lärarnas arbete med att utveckla god klassrumspraktik.

Med utgångspunkt i forskningsprojektet Classroom interaction for enhanced student learning (CIESL) presenteras ny kunskap om ledarskap i klassrummet, klassrumsinteraktioner, undervisningskvalitet, professionsutveckling och hur skolan som organisation kan stödja lärarna i sin klassrumspraktik. I boken omsätts forskning och teori i praktisk tillämpning i klassrummet.

Ledarskap i klassrummet vänder sig till blivande och verksamma lärare, men även till forskare inom relevanta områden.
Forskning visar att ett gott ledarskap i klassrummet och goda relationer mellan lärare och elever höjer undervisningskvaliteten och utvecklar elevers kunskaper. Det goda ledarskapet kräver både övning och organisatoriskt stöd.

Den här boken om ledarskap i klassrummet består av två delar. Den första delen fokuserar på hur lärar–elev-interaktionen på olika sätt främjar elevers motivation, ämneskunskaper och sociala lärande. Den andra delen visar hur skolan som organisation kan stödja lärarnas arbete med att utveckla god klassrumspraktik.

Med utgångspunkt i forskningsprojektet Classroom interaction for enhanced student learning (CIESL) presenteras ny kunskap om ledarskap i klassrummet, klassrumsinteraktioner, undervisningskvalitet, professionsutveckling och hur skolan som organisation kan stödja lärarna i sin klassrumspraktik. I boken omsätts forskning och teori i praktisk tillämpning i klassrummet.

Ledarskap i klassrummet vänder sig till blivande och verksamma lärare, men även till forskare inom relevanta områden.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789144152288
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 272 st
Forskning visar att ett gott ledarskap i klassrummet och goda relationer mellan lärare och elever höjer undervisningskvaliteten och utvecklar elevers kunskaper. Det goda ledarskapet kräver både övning och organisatoriskt stöd.

Den här boken om ledarskap i klassrummet består av två delar. Den första delen fokuserar på hur lärar–elev-interaktionen på olika sätt främjar elevers motivation, ämneskunskaper och sociala lärande. Den andra delen visar hur skolan som organisation kan stödja lärarnas arbete med att utveckla god klassrumspraktik.

Med utgångspunkt i forskningsprojektet Classroom interaction for enhanced student learning (CIESL) presenteras ny kunskap om ledarskap i klassrummet, klassrumsinteraktioner, undervisningskvalitet, professionsutveckling och hur skolan som organisation kan stödja lärarna i sin klassrumspraktik. I boken omsätts forskning och teori i praktisk tillämpning i klassrummet.

Ledarskap i klassrummet vänder sig till blivande och verksamma lärare, men även till forskare inom relevanta områden.
Forskning visar att ett gott ledarskap i klassrummet och goda relationer mellan lärare och elever höjer undervisningskvaliteten och utvecklar elevers kunskaper. Det goda ledarskapet kräver både övning och organisatoriskt stöd.

Den här boken om ledarskap i klassrummet består av två delar. Den första delen fokuserar på hur lärar–elev-interaktionen på olika sätt främjar elevers motivation, ämneskunskaper och sociala lärande. Den andra delen visar hur skolan som organisation kan stödja lärarnas arbete med att utveckla god klassrumspraktik.

Med utgångspunkt i forskningsprojektet Classroom interaction for enhanced student learning (CIESL) presenteras ny kunskap om ledarskap i klassrummet, klassrumsinteraktioner, undervisningskvalitet, professionsutveckling och hur skolan som organisation kan stödja lärarna i sin klassrumspraktik. I boken omsätts forskning och teori i praktisk tillämpning i klassrummet.

Ledarskap i klassrummet vänder sig till blivande och verksamma lärare, men även till forskare inom relevanta områden.
Begagnad bok
335 kr392 krSpara 57 kr (15%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
335 kr392 krSpara 57 kr (15%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar