Leda språkutveckling i förskolan; Ann S Pihlgren; 2024
spara 19%
1 säljare

Leda språkutveckling i förskolan Upplaga 1

av Ann S Pihlgren
Hur bör rektor och huvudman agera strategiskt för att utveckla förskolans språkundervisning? I den här boken presenterar författaren teorier och exempel som bygger på genomförda och utvärderade språkutvecklingsprojekt. Boken förmedlar

• motiven till att förskolan ska språkutveckla och vilka områden som är mer effektiva att utveckla

• hur man undersöker sitt utgångsläge före utvecklingsarbetet

• vad planer för språkundervisning och språkutveckling bör innehålla

• hur man organiserar arbetet och hur förskolläraren blir navet i arbetet

• hur grupper och individer agerar i utvecklingsarbeten och hur

ledningen kan underlätta utvecklingen i olika skeden

• hur man genom det systematiska kvalitetsarbetet kan arbeta med kontinuerlig och fortlöpande utveckling av undervisningen

• hur man följer upp och utvärderar effekterna av utvecklingen

• hur man går vidare efter ett utvecklingsarbete.

Boken kan fungera som inledning på en längre utvecklingsresa med syftet att utveckla språkundervisningen i förskolan. Den förmedlar också kunskap och organisatoriska förutsättningar för att utveckla verksamheten vidare på andra områden.
Hur bör rektor och huvudman agera strategiskt för att utveckla förskolans språkundervisning? I den här boken presenterar författaren teorier och exempel som bygger på genomförda och utvärderade språkutvecklingsprojekt. Boken förmedlar

• motiven till att förskolan ska språkutveckla och vilka områden som är mer effektiva att utveckla

• hur man undersöker sitt utgångsläge före utvecklingsarbetet

• vad planer för språkundervisning och språkutveckling bör innehålla

• hur man organiserar arbetet och hur förskolläraren blir navet i arbetet

• hur grupper och individer agerar i utvecklingsarbeten och hur

ledningen kan underlätta utvecklingen i olika skeden

• hur man genom det systematiska kvalitetsarbetet kan arbeta med kontinuerlig och fortlöpande utveckling av undervisningen

• hur man följer upp och utvärderar effekterna av utvecklingen

• hur man går vidare efter ett utvecklingsarbete.

Boken kan fungera som inledning på en längre utvecklingsresa med syftet att utveckla språkundervisningen i förskolan. Den förmedlar också kunskap och organisatoriska förutsättningar för att utveckla verksamheten vidare på andra områden.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789144183084
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 134 st
Hur bör rektor och huvudman agera strategiskt för att utveckla förskolans språkundervisning? I den här boken presenterar författaren teorier och exempel som bygger på genomförda och utvärderade språkutvecklingsprojekt. Boken förmedlar

• motiven till att förskolan ska språkutveckla och vilka områden som är mer effektiva att utveckla

• hur man undersöker sitt utgångsläge före utvecklingsarbetet

• vad planer för språkundervisning och språkutveckling bör innehålla

• hur man organiserar arbetet och hur förskolläraren blir navet i arbetet

• hur grupper och individer agerar i utvecklingsarbeten och hur

ledningen kan underlätta utvecklingen i olika skeden

• hur man genom det systematiska kvalitetsarbetet kan arbeta med kontinuerlig och fortlöpande utveckling av undervisningen

• hur man följer upp och utvärderar effekterna av utvecklingen

• hur man går vidare efter ett utvecklingsarbete.

Boken kan fungera som inledning på en längre utvecklingsresa med syftet att utveckla språkundervisningen i förskolan. Den förmedlar också kunskap och organisatoriska förutsättningar för att utveckla verksamheten vidare på andra områden.
Hur bör rektor och huvudman agera strategiskt för att utveckla förskolans språkundervisning? I den här boken presenterar författaren teorier och exempel som bygger på genomförda och utvärderade språkutvecklingsprojekt. Boken förmedlar

• motiven till att förskolan ska språkutveckla och vilka områden som är mer effektiva att utveckla

• hur man undersöker sitt utgångsläge före utvecklingsarbetet

• vad planer för språkundervisning och språkutveckling bör innehålla

• hur man organiserar arbetet och hur förskolläraren blir navet i arbetet

• hur grupper och individer agerar i utvecklingsarbeten och hur

ledningen kan underlätta utvecklingen i olika skeden

• hur man genom det systematiska kvalitetsarbetet kan arbeta med kontinuerlig och fortlöpande utveckling av undervisningen

• hur man följer upp och utvärderar effekterna av utvecklingen

• hur man går vidare efter ett utvecklingsarbete.

Boken kan fungera som inledning på en längre utvecklingsresa med syftet att utveckla språkundervisningen i förskolan. Den förmedlar också kunskap och organisatoriska förutsättningar för att utveckla verksamheten vidare på andra områden.
Begagnad bok
269 kr330 krSpara 61 kr (19%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
269 kr330 krSpara 61 kr (19%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar