Leda skola med tillit : kollektivt omdöme och lösningsfokus; Torbjörn Hanö, Mia Reuterborg; 2023
spara 8%
1 säljare

Leda skola med tillit : kollektivt omdöme och lösningsfokus Upplaga 1

av Torbjörn Hanö, Mia Reuterborg
Du kan förvänta dig att bli utmanad, kanske till och med provocerad, av den här boken. Den handlar om att leda skola med tillit men är inte skriven för att stryka medhårs. I stället är tillit - och närliggande begrepp såsom distribuerat ledarskap och professionsstyrning - att betrakta som ett ideal, och vägen dit är aldrig spikrak.

I Leda skola med tillit bjuder författaren generöst på både misslyckanden och framgångsrika arbetssätt. Tillit framträder här som en seglats mot nya horisonter, filosofiskt och samtidigt väldigt konkret, med exempel från skolutvecklingsprocesser, elevhälsa och olika typer av ledningspraktik. Kollektivt omdöme, lösningsorientering och lärande utgör nyckelbegrepp i sammanhanget ​samt vikten av mod och att ständigt orka utmana sig själv.

Leda skola med tillit vänder sig till verksamma inom skola, särskilt rektorer och andra med ledningsuppdrag.

“Den här boken är en fascinerande berättelse om utbildningsförvaltningens arbete, men också en fin introduktion till forskningen om tillit och omdöme, styrning och mätning, ledarskap och professionalism.” Ur förordet av Louise Bringselius
Du kan förvänta dig att bli utmanad, kanske till och med provocerad, av den här boken. Den handlar om att leda skola med tillit men är inte skriven för att stryka medhårs. I stället är tillit - och närliggande begrepp såsom distribuerat ledarskap och professionsstyrning - att betrakta som ett ideal, och vägen dit är aldrig spikrak.

I Leda skola med tillit bjuder författaren generöst på både misslyckanden och framgångsrika arbetssätt. Tillit framträder här som en seglats mot nya horisonter, filosofiskt och samtidigt väldigt konkret, med exempel från skolutvecklingsprocesser, elevhälsa och olika typer av ledningspraktik. Kollektivt omdöme, lösningsorientering och lärande utgör nyckelbegrepp i sammanhanget ​samt vikten av mod och att ständigt orka utmana sig själv.

Leda skola med tillit vänder sig till verksamma inom skola, särskilt rektorer och andra med ledningsuppdrag.

“Den här boken är en fascinerande berättelse om utbildningsförvaltningens arbete, men också en fin introduktion till forskningen om tillit och omdöme, styrning och mätning, ledarskap och professionalism.” Ur förordet av Louise Bringselius
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789144158907
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 200 st
Du kan förvänta dig att bli utmanad, kanske till och med provocerad, av den här boken. Den handlar om att leda skola med tillit men är inte skriven för att stryka medhårs. I stället är tillit - och närliggande begrepp såsom distribuerat ledarskap och professionsstyrning - att betrakta som ett ideal, och vägen dit är aldrig spikrak.

I Leda skola med tillit bjuder författaren generöst på både misslyckanden och framgångsrika arbetssätt. Tillit framträder här som en seglats mot nya horisonter, filosofiskt och samtidigt väldigt konkret, med exempel från skolutvecklingsprocesser, elevhälsa och olika typer av ledningspraktik. Kollektivt omdöme, lösningsorientering och lärande utgör nyckelbegrepp i sammanhanget ​samt vikten av mod och att ständigt orka utmana sig själv.

Leda skola med tillit vänder sig till verksamma inom skola, särskilt rektorer och andra med ledningsuppdrag.

“Den här boken är en fascinerande berättelse om utbildningsförvaltningens arbete, men också en fin introduktion till forskningen om tillit och omdöme, styrning och mätning, ledarskap och professionalism.” Ur förordet av Louise Bringselius
Du kan förvänta dig att bli utmanad, kanske till och med provocerad, av den här boken. Den handlar om att leda skola med tillit men är inte skriven för att stryka medhårs. I stället är tillit - och närliggande begrepp såsom distribuerat ledarskap och professionsstyrning - att betrakta som ett ideal, och vägen dit är aldrig spikrak.

I Leda skola med tillit bjuder författaren generöst på både misslyckanden och framgångsrika arbetssätt. Tillit framträder här som en seglats mot nya horisonter, filosofiskt och samtidigt väldigt konkret, med exempel från skolutvecklingsprocesser, elevhälsa och olika typer av ledningspraktik. Kollektivt omdöme, lösningsorientering och lärande utgör nyckelbegrepp i sammanhanget ​samt vikten av mod och att ständigt orka utmana sig själv.

Leda skola med tillit vänder sig till verksamma inom skola, särskilt rektorer och andra med ledningsuppdrag.

“Den här boken är en fascinerande berättelse om utbildningsförvaltningens arbete, men också en fin introduktion till forskningen om tillit och omdöme, styrning och mätning, ledarskap och professionalism.” Ur förordet av Louise Bringselius
Begagnad bok
335 kr364 krSpara 29 kr (8%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
335 kr364 krSpara 29 kr (8%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar