Lärande småbarn; Marita Lindahl; 1998
5+ säljare

Lärande småbarn Upplaga 1

av Marita Lindahl
Barn i ettårsåldern är intensivt sysselsatta med att upptäcka och undersöka världen. Deras inneboende intresse för att lösa olika problem motiverar dem att ständigt ta egna initiativ och försöka sig på nya aktiviteter, trots att dessa kanske överstiger den egna förmågan. På så sätt etableras hela tiden nya kunskaper och erfarenheter.

Lärande småbarn bygger på studier av de yngsta barnens upptäckter i förskolans värld, och författaren belyser denna spontana lärandeprocess utifrån barnens eget perspektiv. Boken är rik på exempel och beskrivningar som illustrerar vad barn i ettårsåldern riktar sitt intresse mot och hur de upplever förskolemiljön. Vi får bland annat veta hur de tänker, agerar och samspelar med andra samt hur de visar känslor och empatisk förmåga. Dessutom redogör författaren på ett lättillgängligt sätt för centrala teorier kring småbarns utveckling och lärande.

Boken är främst avsedd för barn- och ungdomsvetenskaplig utbildning samt för fortbildning av förskolans personal. Även föräldrar och andra som är intresserade av hur små barn tänker och lär har mycket att hämta i boken.
Barn i ettårsåldern är intensivt sysselsatta med att upptäcka och undersöka världen. Deras inneboende intresse för att lösa olika problem motiverar dem att ständigt ta egna initiativ och försöka sig på nya aktiviteter, trots att dessa kanske överstiger den egna förmågan. På så sätt etableras hela tiden nya kunskaper och erfarenheter.

Lärande småbarn bygger på studier av de yngsta barnens upptäckter i förskolans värld, och författaren belyser denna spontana lärandeprocess utifrån barnens eget perspektiv. Boken är rik på exempel och beskrivningar som illustrerar vad barn i ettårsåldern riktar sitt intresse mot och hur de upplever förskolemiljön. Vi får bland annat veta hur de tänker, agerar och samspelar med andra samt hur de visar känslor och empatisk förmåga. Dessutom redogör författaren på ett lättillgängligt sätt för centrala teorier kring småbarns utveckling och lärande.

Boken är främst avsedd för barn- och ungdomsvetenskaplig utbildning samt för fortbildning av förskolans personal. Även föräldrar och andra som är intresserade av hur små barn tänker och lär har mycket att hämta i boken.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1998
ISBN: 9789144002880
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 184 st
Barn i ettårsåldern är intensivt sysselsatta med att upptäcka och undersöka världen. Deras inneboende intresse för att lösa olika problem motiverar dem att ständigt ta egna initiativ och försöka sig på nya aktiviteter, trots att dessa kanske överstiger den egna förmågan. På så sätt etableras hela tiden nya kunskaper och erfarenheter.

Lärande småbarn bygger på studier av de yngsta barnens upptäckter i förskolans värld, och författaren belyser denna spontana lärandeprocess utifrån barnens eget perspektiv. Boken är rik på exempel och beskrivningar som illustrerar vad barn i ettårsåldern riktar sitt intresse mot och hur de upplever förskolemiljön. Vi får bland annat veta hur de tänker, agerar och samspelar med andra samt hur de visar känslor och empatisk förmåga. Dessutom redogör författaren på ett lättillgängligt sätt för centrala teorier kring småbarns utveckling och lärande.

Boken är främst avsedd för barn- och ungdomsvetenskaplig utbildning samt för fortbildning av förskolans personal. Även föräldrar och andra som är intresserade av hur små barn tänker och lär har mycket att hämta i boken.
Barn i ettårsåldern är intensivt sysselsatta med att upptäcka och undersöka världen. Deras inneboende intresse för att lösa olika problem motiverar dem att ständigt ta egna initiativ och försöka sig på nya aktiviteter, trots att dessa kanske överstiger den egna förmågan. På så sätt etableras hela tiden nya kunskaper och erfarenheter.

Lärande småbarn bygger på studier av de yngsta barnens upptäckter i förskolans värld, och författaren belyser denna spontana lärandeprocess utifrån barnens eget perspektiv. Boken är rik på exempel och beskrivningar som illustrerar vad barn i ettårsåldern riktar sitt intresse mot och hur de upplever förskolemiljön. Vi får bland annat veta hur de tänker, agerar och samspelar med andra samt hur de visar känslor och empatisk förmåga. Dessutom redogör författaren på ett lättillgängligt sätt för centrala teorier kring småbarns utveckling och lärande.

Boken är främst avsedd för barn- och ungdomsvetenskaplig utbildning samt för fortbildning av förskolans personal. Även föräldrar och andra som är intresserade av hur små barn tänker och lär har mycket att hämta i boken.
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar