endast ny
Läran om penningen Upplaga 2
Varför bråkade Keynes med Hayek? Hur kunde Ludwig van Mises se demokratins undergång i Georg Friedrich Knapps penninglära?
Vilken penningordning gynnar företagandet och samhället bäst? Är pengar en vara som alla andra? Eller skall staterna skapa en penningordning inom vilken företagen kan blomstra? Är kanske penningen det ekonomiska språk som gör det möjligt för företag att kommunicera på marknader? Läran om penningen är egentligen två läror om penningen men vilken skall vi tro på?
Läran om penningen utgör band IV av Pierre Guillet de Monthouxs Företagets filosofi I-VIII.
Pierre Guillet de Monthoux är sedan 1970-talet pionjär inom den växande forskning som rör konst och företag. Läran om penningen är den fjärde delen av forskningsprogrammet Företagets filosofi, som inleddes 1978 med boken Handling och existens.
Han är professor i filosofi och management vid Copenhagen Business School, och Academic Director för SSE Art Initiative vid Handelshögskolan i Stockholm och dess forskningsprogram Experiments in Art and Capitalism.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789188383853
Förlag: Bokförlaget Korpen
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 162 st
Varför bråkade Keynes med Hayek? Hur kunde Ludwig van Mises se demokratins undergång i Georg Friedrich Knapps penninglära?
Vilken penningordning gynnar företagandet och samhället bäst? Är pengar en vara som alla andra? Eller skall staterna skapa en penningordning inom vilken företagen kan blomstra? Är kanske penningen det ekonomiska språk som gör det möjligt för företag att kommunicera på marknader? Läran om penningen är egentligen två läror om penningen men vilken skall vi tro på?
Läran om penningen utgör band IV av Pierre Guillet de Monthouxs Företagets filosofi I-VIII.
Pierre Guillet de Monthoux är sedan 1970-talet pionjär inom den växande forskning som rör konst och företag. Läran om penningen är den fjärde delen av forskningsprogrammet Företagets filosofi, som inleddes 1978 med boken Handling och existens.
Han är professor i filosofi och management vid Copenhagen Business School, och Academic Director för SSE Art Initiative vid Handelshögskolan i Stockholm och dess forskningsprogram Experiments in Art and Capitalism.
180 kr189 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.