Lära om lärande; Anders Söderlund, Kerstin Öhrling, Maj-Lis Hörnqvist, Thomas Hansson, Birgitta Qvarsell, Monica Eklund, Elisabet Jernström, Christina S. Drugge, Ulf Numan, Tom Tiller, Ulf Numan, Arvid Löfberg; 2000
5+ säljare

Lära om lärande Upplaga 1

av Anders Söderlund, Kerstin Öhrling, Maj-Lis Hörnqvist, Thomas Hansson, Birgitta Qvarsell
m.fl.
Denna bok sätter begreppet lärande i fokus. Lärande har i vårt kunskaps- och kommunikationsintensiva samhälle kommit att utvecklas till ett av de mest centrala begreppen inom skola och utbildning. Allt mer talar för att den nya skolan, och en förändrad infrastruktur inom utbildningssystemet i allmänhet, är i starkt behov av kunskap och reflektion kring hur människan lär och utvecklas – hur lärare skapar förutsättningar för lärande och hur elever och studenter strukturerar, organiserar och hanterar sin egen kunskapsutveckling.
Bokens författare tematiserar på olika sätt problemfältet lärande. Detta sker via tre perspektiv: det vetenskapliga, det praktiska och det visionära. Inom dessa områden presenteras ett antal olika artiklar vars ambitioner är att bidra till att begreppslägga fältet. Bidragen representerar kunskapsutvecklingen i Finland, Norge och Sverige.
Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och i didaktik, lärande, pedagogik och pedagogiskt arbete.
Denna bok sätter begreppet lärande i fokus. Lärande har i vårt kunskaps- och kommunikationsintensiva samhälle kommit att utvecklas till ett av de mest centrala begreppen inom skola och utbildning. Allt mer talar för att den nya skolan, och en förändrad infrastruktur inom utbildningssystemet i allmänhet, är i starkt behov av kunskap och reflektion kring hur människan lär och utvecklas – hur lärare skapar förutsättningar för lärande och hur elever och studenter strukturerar, organiserar och hanterar sin egen kunskapsutveckling.
Bokens författare tematiserar på olika sätt problemfältet lärande. Detta sker via tre perspektiv: det vetenskapliga, det praktiska och det visionära. Inom dessa områden presenteras ett antal olika artiklar vars ambitioner är att bidra till att begreppslägga fältet. Bidragen representerar kunskapsutvecklingen i Finland, Norge och Sverige.
Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och i didaktik, lärande, pedagogik och pedagogiskt arbete.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2000
ISBN: 9789144016931
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 229 st
Denna bok sätter begreppet lärande i fokus. Lärande har i vårt kunskaps- och kommunikationsintensiva samhälle kommit att utvecklas till ett av de mest centrala begreppen inom skola och utbildning. Allt mer talar för att den nya skolan, och en förändrad infrastruktur inom utbildningssystemet i allmänhet, är i starkt behov av kunskap och reflektion kring hur människan lär och utvecklas – hur lärare skapar förutsättningar för lärande och hur elever och studenter strukturerar, organiserar och hanterar sin egen kunskapsutveckling.
Bokens författare tematiserar på olika sätt problemfältet lärande. Detta sker via tre perspektiv: det vetenskapliga, det praktiska och det visionära. Inom dessa områden presenteras ett antal olika artiklar vars ambitioner är att bidra till att begreppslägga fältet. Bidragen representerar kunskapsutvecklingen i Finland, Norge och Sverige.
Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och i didaktik, lärande, pedagogik och pedagogiskt arbete.
Denna bok sätter begreppet lärande i fokus. Lärande har i vårt kunskaps- och kommunikationsintensiva samhälle kommit att utvecklas till ett av de mest centrala begreppen inom skola och utbildning. Allt mer talar för att den nya skolan, och en förändrad infrastruktur inom utbildningssystemet i allmänhet, är i starkt behov av kunskap och reflektion kring hur människan lär och utvecklas – hur lärare skapar förutsättningar för lärande och hur elever och studenter strukturerar, organiserar och hanterar sin egen kunskapsutveckling.
Bokens författare tematiserar på olika sätt problemfältet lärande. Detta sker via tre perspektiv: det vetenskapliga, det praktiska och det visionära. Inom dessa områden presenteras ett antal olika artiklar vars ambitioner är att bidra till att begreppslägga fältet. Bidragen representerar kunskapsutvecklingen i Finland, Norge och Sverige.
Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och i didaktik, lärande, pedagogik och pedagogiskt arbete.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar