Lär vi oss? O ja – och vi leker!; Amela Dzinic Isanovic; 2023

Lär vi oss? O ja – och vi leker! Upplaga 1

av Amela Dzinic Isanovic
Utmärkt pedagogiskt läromedel för varje lärare och förälder. ”Med sin otroligt rika erfarenhet som lärare, dockspelare, författare, förälder… har Amela Isanović i denna handbok raserat världen av stereotyper som vuxna lever i. Hon tog med intressanta spel, designade deras regler och erbjöd oss att spela dem. Vad får vi tillbaka om vi spelar de här spelen? Först och främst får föräldrar en fast kontakt med sina barn. Om det har skett ett främlingskap är spelet det bästa sättet att förnya och stärka relationen. Att sätta nya regler för kommunikation och behålla dem på lång sikt. För det andra, genom att leka med barn, kommer de själva in i avslappningszonen, bort från stress och dynamisk vardag. I slutändan ger det att umgås genom lek viktiga resultat – barn lär sig sin mors (eller andra) språk och får det avgörande stödet från sina föräldrar.” Meša Pargan Amela Isanović föddes 1973 i Zvornik, Bosnien och Hercegovina. Hon tog examen från Pedagogiska akademin, Institutionen för bosniska språk och litteratur, 1996, och 2011 från Filosofiska fakulteten i Tuzla, där hon fick titeln professor i bosniskt språk och litteratur, och 2014 tog hon magisterexamen i det bosniska språkets historia. Hon är författare till handboken ”Modeller för undervisningsförberedelser i språkundervisningen” (2009). Sedan 2003 har hon aktivt engagerat sig i dockteater, gjort dockor, anordnat dockföreställningar, skrivit manus för dockteater och aktivt arbetat för att främja dockteater som ett kreativt förhållningssätt till undervisning. Hon arbetade aktivt med att utbilda pedagoger och lärare i användningen av dockor i och utanför klassen. Baserat på denna erfarenhet skapades metodhandböckerna ”Min barndoms docka” (2008) och ”Dockan i undervisningen” (2014), samt ”Manualen för lärare i det bosniska språket”. Hon är manusförfattare till ett flertal radio- och TV-program inom dokumentär- och utbildningsprogram. Hon bor för närvarande i Göteborg, där hon arbetar som bosniska språklärare.
Utmärkt pedagogiskt läromedel för varje lärare och förälder. ”Med sin otroligt rika erfarenhet som lärare, dockspelare, författare, förälder… har Amela Isanović i denna handbok raserat världen av stereotyper som vuxna lever i. Hon tog med intressanta spel, designade deras regler och erbjöd oss att spela dem. Vad får vi tillbaka om vi spelar de här spelen? Först och främst får föräldrar en fast kontakt med sina barn. Om det har skett ett främlingskap är spelet det bästa sättet att förnya och stärka relationen. Att sätta nya regler för kommunikation och behålla dem på lång sikt. För det andra, genom att leka med barn, kommer de själva in i avslappningszonen, bort från stress och dynamisk vardag. I slutändan ger det att umgås genom lek viktiga resultat – barn lär sig sin mors (eller andra) språk och får det avgörande stödet från sina föräldrar.” Meša Pargan Amela Isanović föddes 1973 i Zvornik, Bosnien och Hercegovina. Hon tog examen från Pedagogiska akademin, Institutionen för bosniska språk och litteratur, 1996, och 2011 från Filosofiska fakulteten i Tuzla, där hon fick titeln professor i bosniskt språk och litteratur, och 2014 tog hon magisterexamen i det bosniska språkets historia. Hon är författare till handboken ”Modeller för undervisningsförberedelser i språkundervisningen” (2009). Sedan 2003 har hon aktivt engagerat sig i dockteater, gjort dockor, anordnat dockföreställningar, skrivit manus för dockteater och aktivt arbetat för att främja dockteater som ett kreativt förhållningssätt till undervisning. Hon arbetade aktivt med att utbilda pedagoger och lärare i användningen av dockor i och utanför klassen. Baserat på denna erfarenhet skapades metodhandböckerna ”Min barndoms docka” (2008) och ”Dockan i undervisningen” (2014), samt ”Manualen för lärare i det bosniska språket”. Hon är manusförfattare till ett flertal radio- och TV-program inom dokumentär- och utbildningsprogram. Hon bor för närvarande i Göteborg, där hon arbetar som bosniska språklärare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789958089671
Förlag: BMG, Bosanska medijska grupa
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 80 st
Utmärkt pedagogiskt läromedel för varje lärare och förälder. ”Med sin otroligt rika erfarenhet som lärare, dockspelare, författare, förälder… har Amela Isanović i denna handbok raserat världen av stereotyper som vuxna lever i. Hon tog med intressanta spel, designade deras regler och erbjöd oss att spela dem. Vad får vi tillbaka om vi spelar de här spelen? Först och främst får föräldrar en fast kontakt med sina barn. Om det har skett ett främlingskap är spelet det bästa sättet att förnya och stärka relationen. Att sätta nya regler för kommunikation och behålla dem på lång sikt. För det andra, genom att leka med barn, kommer de själva in i avslappningszonen, bort från stress och dynamisk vardag. I slutändan ger det att umgås genom lek viktiga resultat – barn lär sig sin mors (eller andra) språk och får det avgörande stödet från sina föräldrar.” Meša Pargan Amela Isanović föddes 1973 i Zvornik, Bosnien och Hercegovina. Hon tog examen från Pedagogiska akademin, Institutionen för bosniska språk och litteratur, 1996, och 2011 från Filosofiska fakulteten i Tuzla, där hon fick titeln professor i bosniskt språk och litteratur, och 2014 tog hon magisterexamen i det bosniska språkets historia. Hon är författare till handboken ”Modeller för undervisningsförberedelser i språkundervisningen” (2009). Sedan 2003 har hon aktivt engagerat sig i dockteater, gjort dockor, anordnat dockföreställningar, skrivit manus för dockteater och aktivt arbetat för att främja dockteater som ett kreativt förhållningssätt till undervisning. Hon arbetade aktivt med att utbilda pedagoger och lärare i användningen av dockor i och utanför klassen. Baserat på denna erfarenhet skapades metodhandböckerna ”Min barndoms docka” (2008) och ”Dockan i undervisningen” (2014), samt ”Manualen för lärare i det bosniska språket”. Hon är manusförfattare till ett flertal radio- och TV-program inom dokumentär- och utbildningsprogram. Hon bor för närvarande i Göteborg, där hon arbetar som bosniska språklärare.
Utmärkt pedagogiskt läromedel för varje lärare och förälder. ”Med sin otroligt rika erfarenhet som lärare, dockspelare, författare, förälder… har Amela Isanović i denna handbok raserat världen av stereotyper som vuxna lever i. Hon tog med intressanta spel, designade deras regler och erbjöd oss att spela dem. Vad får vi tillbaka om vi spelar de här spelen? Först och främst får föräldrar en fast kontakt med sina barn. Om det har skett ett främlingskap är spelet det bästa sättet att förnya och stärka relationen. Att sätta nya regler för kommunikation och behålla dem på lång sikt. För det andra, genom att leka med barn, kommer de själva in i avslappningszonen, bort från stress och dynamisk vardag. I slutändan ger det att umgås genom lek viktiga resultat – barn lär sig sin mors (eller andra) språk och får det avgörande stödet från sina föräldrar.” Meša Pargan Amela Isanović föddes 1973 i Zvornik, Bosnien och Hercegovina. Hon tog examen från Pedagogiska akademin, Institutionen för bosniska språk och litteratur, 1996, och 2011 från Filosofiska fakulteten i Tuzla, där hon fick titeln professor i bosniskt språk och litteratur, och 2014 tog hon magisterexamen i det bosniska språkets historia. Hon är författare till handboken ”Modeller för undervisningsförberedelser i språkundervisningen” (2009). Sedan 2003 har hon aktivt engagerat sig i dockteater, gjort dockor, anordnat dockföreställningar, skrivit manus för dockteater och aktivt arbetat för att främja dockteater som ett kreativt förhållningssätt till undervisning. Hon arbetade aktivt med att utbilda pedagoger och lärare i användningen av dockor i och utanför klassen. Baserat på denna erfarenhet skapades metodhandböckerna ”Min barndoms docka” (2008) och ”Dockan i undervisningen” (2014), samt ”Manualen för lärare i det bosniska språket”. Hon är manusförfattare till ett flertal radio- och TV-program inom dokumentär- och utbildningsprogram. Hon bor för närvarande i Göteborg, där hon arbetar som bosniska språklärare.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)