Kunskapsföretaget - kort och brett Upplaga 1
Kunskapsföretagen - 2000-talets hantverkare! Kunskap är makt brukar det heta. Men vad är kunskap om vi inte utnyttjar den rätt? Kanske borde det snarare heta att kunskap ger möjligheter? Rätt använda leder de till utveckling, lönsamhet och förutsättningar att påverka. Författaren visar oss här samspelet mellan kunden och kunskapsföretaget samt hur ett kunskapsföretag kan styras och utvecklas.
Läs mer
Kunskapsföretagen - 2000-talets hantverkare!
Kunskap är makt brukar det heta. Men vad är kunskap om vi inte utnyttjar den rätt? Därför borde det kanske snarare heta att kunskap ger möjligheter. Rätt använda ger det utveckling, lönsamhet och förutsättningar att påverka.
Redan vid boktryckarkonstens genombrott ökade möjligheterna att sprida och få tillgång till det skrivna ordet. Men, kunskapen var bara tillgänglig för vissa. Att sprida kunskap till mindre bemedlade upplevdes som ett hot.
Idag är information definitivt inte någon bristvara men samtidigt återkommer samma typ av oro. Vad händer när så mycket information blir tillgänglig för så många? Tänk om mina anställdas möjligheter till information genom chat och surfing på Internet hotar mitt företag eller min position?
Samtidigt vet vi att kunskap alltid har varit det som fört utvecklingen framåt. Den avgörande frågan blir alltså inte att hindra de anställdas "hunger efter kunskap" utan att stimulera och styra den så att, utifrån företaget, rätt kunskap och kompetens byggs.
I Kunskapsföretaget - kort och brett låter författaren oss följa samspelet mellan kunden och kunskapsföretaget samt hur ett kunskapsföretag kan styras och utvecklas.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2000
ISBN: 9789147060603
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 84 st
Kunskapsföretagen - 2000-talets hantverkare! Kunskap är makt brukar det heta. Men vad är kunskap om vi inte utnyttjar den rätt? Kanske borde det snarare heta att kunskap ger möjligheter? Rätt använda leder de till utveckling, lönsamhet och förutsättningar att påverka. Författaren visar oss här samspelet mellan kunden och kunskapsföretaget samt hur ett kunskapsföretag kan styras och utvecklas.
Läs mer
Kunskapsföretagen - 2000-talets hantverkare!
Kunskap är makt brukar det heta. Men vad är kunskap om vi inte utnyttjar den rätt? Därför borde det kanske snarare heta att kunskap ger möjligheter. Rätt använda ger det utveckling, lönsamhet och förutsättningar att påverka.
Redan vid boktryckarkonstens genombrott ökade möjligheterna att sprida och få tillgång till det skrivna ordet. Men, kunskapen var bara tillgänglig för vissa. Att sprida kunskap till mindre bemedlade upplevdes som ett hot.
Idag är information definitivt inte någon bristvara men samtidigt återkommer samma typ av oro. Vad händer när så mycket information blir tillgänglig för så många? Tänk om mina anställdas möjligheter till information genom chat och surfing på Internet hotar mitt företag eller min position?
Samtidigt vet vi att kunskap alltid har varit det som fört utvecklingen framåt. Den avgörande frågan blir alltså inte att hindra de anställdas "hunger efter kunskap" utan att stimulera och styra den så att, utifrån företaget, rätt kunskap och kompetens byggs.
I Kunskapsföretaget - kort och brett låter författaren oss följa samspelet mellan kunden och kunskapsföretaget samt hur ett kunskapsföretag kan styras och utvecklas.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.