Konsumenten i centrum : ett framtida konsumentstöd : betänkande. SOU 2012:43
Information där konsumenten finns - på webben!
Föreslår en ny struktur av konsumentstödet som är anpassad till konsumenternas sökbeteende.
Det bör inrättas en informationstjänst som ska vara tillgänglig i ett allmänt nätverk där samtliga ansvariga myndigheter finns representerade. Konsumentverket föreslås bli samordningsmyndighet. I ansvaret ingår även att träffa avtal med andra aktörer än myndigheter, som bör finnas tillgängliga i den allmänna informationstjänsten. Detta gäller t.ex konsumentbyråer, kommuner och privata organisationer.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789138237519
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 307 st
Information där konsumenten finns - på webben!
Föreslår en ny struktur av konsumentstödet som är anpassad till konsumenternas sökbeteende.
Det bör inrättas en informationstjänst som ska vara tillgänglig i ett allmänt nätverk där samtliga ansvariga myndigheter finns representerade. Konsumentverket föreslås bli samordningsmyndighet. I ansvaret ingår även att träffa avtal med andra aktörer än myndigheter, som bör finnas tillgängliga i den allmänna informationstjänsten. Detta gäller t.ex konsumentbyråer, kommuner och privata organisationer.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.