1 säljare
Kompetens som konkurrensfördel Upplaga 4
Kompetens som konkurrensfördel ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna fjärde upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den tredje upplagan. Medarbetares kompetens och engagemang ger konkurrensfördelar som är svåra eller till och med omöjliga att imitera. Konkurrenskraft handlar därför mer om att få utväxling på kompetens än på kapital. En unik, företagsspecifik formel för kompetensutveckling skapar uthållig lönsamhet, ger produkter och tjänster en svårkopierad kvalitet och utvecklar nya kundvärden. I Kompetens som konkurrensfördel beskrivs hur en sådan formel tas fram för att stötta och utveckla företagets konkurrenskraft. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens löper som en röd tråd genom boken och beskrivs med många exempel. Kärnan i en kompetensstrategi är förmågan att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att utveckla sin kompetens. Olika former för lärande och kompetensutveckling presenteras och diskuteras. Boken tar också upp de olika aktörerna – chefer, medarbetare och personalspecialister – och deras roller i detta arbete. Boken är skriven för alla som är delaktiga i utveckling och genomförande av affärsstrategier och kompetensstrategier, från styrelseledamöter, företagsledningar, chefer och medarbetare till specialister och konsulter i personalarbete och kompetensutveckling. Den vänder sig också till stuerande på universitet, högskolor och andra utbildningslinjer. Kompetens som konkurrensfördel ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna fjärde upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den tredje upplagan.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144095462
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 240 st
Kompetens som konkurrensfördel ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna fjärde upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den tredje upplagan. Medarbetares kompetens och engagemang ger konkurrensfördelar som är svåra eller till och med omöjliga att imitera. Konkurrenskraft handlar därför mer om att få utväxling på kompetens än på kapital. En unik, företagsspecifik formel för kompetensutveckling skapar uthållig lönsamhet, ger produkter och tjänster en svårkopierad kvalitet och utvecklar nya kundvärden. I Kompetens som konkurrensfördel beskrivs hur en sådan formel tas fram för att stötta och utveckla företagets konkurrenskraft. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens löper som en röd tråd genom boken och beskrivs med många exempel. Kärnan i en kompetensstrategi är förmågan att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att utveckla sin kompetens. Olika former för lärande och kompetensutveckling presenteras och diskuteras. Boken tar också upp de olika aktörerna – chefer, medarbetare och personalspecialister – och deras roller i detta arbete. Boken är skriven för alla som är delaktiga i utveckling och genomförande av affärsstrategier och kompetensstrategier, från styrelseledamöter, företagsledningar, chefer och medarbetare till specialister och konsulter i personalarbete och kompetensutveckling. Den vänder sig också till stuerande på universitet, högskolor och andra utbildningslinjer. Kompetens som konkurrensfördel ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna fjärde upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den tredje upplagan.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.