Kommentarmaterial till kursplanen i kemi. Reviderad 2016.; Skolverket; 2016

Kommentarmaterial till kursplanen i kemi. Reviderad 2016. Upplaga 2

av Skolverket
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Revidering 2016: Undervisningen i kemi ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Det är viktigt att det inte råder några tveksamheter om detta och därför har en del skrivningar justerats i en revidering. Dessa förändringar finns i kommentarer till syftet och främst i avsnittet ”Naturvetenskapens världsbild”.

Kommentaren tar upp bl.a. de förändringar som präglar den kursplanen. En viktig skillnad är att den gemensamma texten för de tre naturorienterande ämnena inte finns kvar. I stället finns det tre olika kursplanetexter i biologi, fysik och kemi. Förändringen är gjord för att skapa en tydligare struktur och garantera att eleverna möter hela bredden i det naturvetenskapliga fältet.

Rubrikerna »Natur och människa», »Den naturvetenskapliga verksamheten» och »Kunskapens användning» har omtolkats till de tre förmågor som beskrivs i de långsiktiga målen. Kursplanen är tydligare med att eleverna ska använda kunskaperna i de naturorienterande ämnena.
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Revidering 2016: Undervisningen i kemi ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Det är viktigt att det inte råder några tveksamheter om detta och därför har en del skrivningar justerats i en revidering. Dessa förändringar finns i kommentarer till syftet och främst i avsnittet ”Naturvetenskapens världsbild”.

Kommentaren tar upp bl.a. de förändringar som präglar den kursplanen. En viktig skillnad är att den gemensamma texten för de tre naturorienterande ämnena inte finns kvar. I stället finns det tre olika kursplanetexter i biologi, fysik och kemi. Förändringen är gjord för att skapa en tydligare struktur och garantera att eleverna möter hela bredden i det naturvetenskapliga fältet.

Rubrikerna »Natur och människa», »Den naturvetenskapliga verksamheten» och »Kunskapens användning» har omtolkats till de tre förmågor som beskrivs i de långsiktiga målen. Kursplanen är tydligare med att eleverna ska använda kunskaperna i de naturorienterande ämnena.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789138326893
Förlag: Wolters Kluwer
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 41 st
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Revidering 2016: Undervisningen i kemi ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Det är viktigt att det inte råder några tveksamheter om detta och därför har en del skrivningar justerats i en revidering. Dessa förändringar finns i kommentarer till syftet och främst i avsnittet ”Naturvetenskapens världsbild”.

Kommentaren tar upp bl.a. de förändringar som präglar den kursplanen. En viktig skillnad är att den gemensamma texten för de tre naturorienterande ämnena inte finns kvar. I stället finns det tre olika kursplanetexter i biologi, fysik och kemi. Förändringen är gjord för att skapa en tydligare struktur och garantera att eleverna möter hela bredden i det naturvetenskapliga fältet.

Rubrikerna »Natur och människa», »Den naturvetenskapliga verksamheten» och »Kunskapens användning» har omtolkats till de tre förmågor som beskrivs i de långsiktiga målen. Kursplanen är tydligare med att eleverna ska använda kunskaperna i de naturorienterande ämnena.
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Revidering 2016: Undervisningen i kemi ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Det är viktigt att det inte råder några tveksamheter om detta och därför har en del skrivningar justerats i en revidering. Dessa förändringar finns i kommentarer till syftet och främst i avsnittet ”Naturvetenskapens världsbild”.

Kommentaren tar upp bl.a. de förändringar som präglar den kursplanen. En viktig skillnad är att den gemensamma texten för de tre naturorienterande ämnena inte finns kvar. I stället finns det tre olika kursplanetexter i biologi, fysik och kemi. Förändringen är gjord för att skapa en tydligare struktur och garantera att eleverna möter hela bredden i det naturvetenskapliga fältet.

Rubrikerna »Natur och människa», »Den naturvetenskapliga verksamheten» och »Kunskapens användning» har omtolkats till de tre förmågor som beskrivs i de långsiktiga målen. Kursplanen är tydligare med att eleverna ska använda kunskaperna i de naturorienterande ämnena.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)