Kommentar till kursplanen i teknik (Grundskolans läroplan 2011); Sverige. Skolverket, Sverige. Skolöverstyrelsen
(tidigare namn), Sverige. Skolöverstyrelsen, Sverige. Myndigheten för skolutveckling; 2011
1 säljare

Kommentar till kursplanen i teknik (Grundskolans läroplan 2011)

av Sverige. Skolverket, Sverige. Skolöverstyrelsen (tidigare namn), Sverige. Skolöverstyrelsen, Sverige. Myndigheten för skolutveckling
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Vad är det som skiljer ämnet Teknik i den nya kursplanen från nu gällande kursplan? Kommentaren tar upp bl.a. de förändringar som präglar den nya kursplanen.En annan struktur med tre centrala aspekter:1. Verktyg, 2. Arbetssätt och 3. Teknikens roll.
Större betoning på arbetssätt för att utveckla tekniska lösningar för att främja elevernas kreativitet och entreprenörskap.Elevernas förmåga att kommunicera med tekniska begrepp, skisser och modeller får en central roll i undervisningen.En viktig grund för förändringarna är de rapporter från fältet som visar att teknikämnet har haft svårt att etablera sig i grundskolan. Nu görs ett försök att förtydliga ämnet och den röda tråden till fortsatt utbildning.
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Vad är det som skiljer ämnet Teknik i den nya kursplanen från nu gällande kursplan? Kommentaren tar upp bl.a. de förändringar som präglar den nya kursplanen.En annan struktur med tre centrala aspekter:1. Verktyg, 2. Arbetssätt och 3. Teknikens roll.
Större betoning på arbetssätt för att utveckla tekniska lösningar för att främja elevernas kreativitet och entreprenörskap.Elevernas förmåga att kommunicera med tekniska begrepp, skisser och modeller får en central roll i undervisningen.En viktig grund för förändringarna är de rapporter från fältet som visar att teknikämnet har haft svårt att etablera sig i grundskolan. Nu görs ett försök att förtydliga ämnet och den röda tråden till fortsatt utbildning.
Utgiven: 2011
ISBN: 9789138325650
Förlag: Norstedts Juridik
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 27 st
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Vad är det som skiljer ämnet Teknik i den nya kursplanen från nu gällande kursplan? Kommentaren tar upp bl.a. de förändringar som präglar den nya kursplanen.En annan struktur med tre centrala aspekter:1. Verktyg, 2. Arbetssätt och 3. Teknikens roll.
Större betoning på arbetssätt för att utveckla tekniska lösningar för att främja elevernas kreativitet och entreprenörskap.Elevernas förmåga att kommunicera med tekniska begrepp, skisser och modeller får en central roll i undervisningen.En viktig grund för förändringarna är de rapporter från fältet som visar att teknikämnet har haft svårt att etablera sig i grundskolan. Nu görs ett försök att förtydliga ämnet och den röda tråden till fortsatt utbildning.
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Vad är det som skiljer ämnet Teknik i den nya kursplanen från nu gällande kursplan? Kommentaren tar upp bl.a. de förändringar som präglar den nya kursplanen.En annan struktur med tre centrala aspekter:1. Verktyg, 2. Arbetssätt och 3. Teknikens roll.
Större betoning på arbetssätt för att utveckla tekniska lösningar för att främja elevernas kreativitet och entreprenörskap.Elevernas förmåga att kommunicera med tekniska begrepp, skisser och modeller får en central roll i undervisningen.En viktig grund för förändringarna är de rapporter från fältet som visar att teknikämnet har haft svårt att etablera sig i grundskolan. Nu görs ett försök att förtydliga ämnet och den röda tråden till fortsatt utbildning.
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar