Kommentar till kursplanen i idrott och hälsa (Grundskolans läroplan 2011); Sverige. Skolverket, Sverige. Skolöverstyrelsen
(tidigare namn), Sverige. Skolöverstyrelsen, Sverige. Myndigheten för skolutveckling; 2011

Kommentar till kursplanen i idrott och hälsa (Grundskolans läroplan 2011)

av Sverige. Skolverket, Sverige. Skolöverstyrelsen (tidigare namn), Sverige. Skolöverstyrelsen, Sverige. Myndigheten för skolutveckling
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Vad är det som skiljer ämnet Idrott och hälsa i den nya kursplanen från nu gällande kursplan?
Här kommenteras bl.a. de förändringar som präglar den nya kursplanen.Det historiska och kulturella perspektivet samt miljöaspekterna har tonats ner, eftersom detta innehåll ingår i läroplanens övergripande mål och riktlinjer.De ämnesspecifika kunskapsområdena rörelse, hälsa och livsstil samt friluftsliv och utevistelse får en mer framträdande roll.Betydelsen av de möjligheter som utemiljön kan ge lyfts fram tydligare.Starkare betoning på elevernas fysiska förmåga och den fysiska hälsoaspekten.Förmågan att leda aktiviteter har utmönstrats och ersatts med förmågan att planera, genomföra och värdera fysisk aktivitet. Därmed läggs större vikt vid att eleverna ska ha kunskaper i hela planeringskedjan.
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Vad är det som skiljer ämnet Idrott och hälsa i den nya kursplanen från nu gällande kursplan?
Här kommenteras bl.a. de förändringar som präglar den nya kursplanen.Det historiska och kulturella perspektivet samt miljöaspekterna har tonats ner, eftersom detta innehåll ingår i läroplanens övergripande mål och riktlinjer.De ämnesspecifika kunskapsområdena rörelse, hälsa och livsstil samt friluftsliv och utevistelse får en mer framträdande roll.Betydelsen av de möjligheter som utemiljön kan ge lyfts fram tydligare.Starkare betoning på elevernas fysiska förmåga och den fysiska hälsoaspekten.Förmågan att leda aktiviteter har utmönstrats och ersatts med förmågan att planera, genomföra och värdera fysisk aktivitet. Därmed läggs större vikt vid att eleverna ska ha kunskaper i hela planeringskedjan.
Utgiven: 2011
ISBN: 9789138325490
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Vad är det som skiljer ämnet Idrott och hälsa i den nya kursplanen från nu gällande kursplan?
Här kommenteras bl.a. de förändringar som präglar den nya kursplanen.Det historiska och kulturella perspektivet samt miljöaspekterna har tonats ner, eftersom detta innehåll ingår i läroplanens övergripande mål och riktlinjer.De ämnesspecifika kunskapsområdena rörelse, hälsa och livsstil samt friluftsliv och utevistelse får en mer framträdande roll.Betydelsen av de möjligheter som utemiljön kan ge lyfts fram tydligare.Starkare betoning på elevernas fysiska förmåga och den fysiska hälsoaspekten.Förmågan att leda aktiviteter har utmönstrats och ersatts med förmågan att planera, genomföra och värdera fysisk aktivitet. Därmed läggs större vikt vid att eleverna ska ha kunskaper i hela planeringskedjan.
HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV REVIDERAD VERSION SOM ENDAST FINNS TILLGÄNGLIG I DIGITAL VERSION PÅ: www.skolverket.se

Vad är det som skiljer ämnet Idrott och hälsa i den nya kursplanen från nu gällande kursplan?
Här kommenteras bl.a. de förändringar som präglar den nya kursplanen.Det historiska och kulturella perspektivet samt miljöaspekterna har tonats ner, eftersom detta innehåll ingår i läroplanens övergripande mål och riktlinjer.De ämnesspecifika kunskapsområdena rörelse, hälsa och livsstil samt friluftsliv och utevistelse får en mer framträdande roll.Betydelsen av de möjligheter som utemiljön kan ge lyfts fram tydligare.Starkare betoning på elevernas fysiska förmåga och den fysiska hälsoaspekten.Förmågan att leda aktiviteter har utmönstrats och ersatts med förmågan att planera, genomföra och värdera fysisk aktivitet. Därmed läggs större vikt vid att eleverna ska ha kunskaper i hela planeringskedjan.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)