Kategoristyrt inköp. Lärdomar från IKEA; Magnus Carlsson; 2019

Kategoristyrt inköp. Lärdomar från IKEA Upplaga 2

av Magnus Carlsson
Ny upplaga, omarbetad och utökad bl.a. med SRM - supplier relationship management. Texten beskriver inköpsprinciperna som gör det möjligt att sälja varmkorv för en femma, ett Lack-bord för en femtiolapp och kök 30 % billigare än marknadspriset. Men sättet att arbeta är inte bara hämtat från heminredning och livsmedel då Ikea även har en omfattande inköpsverksamhet av indirekta material, produktionsutrustning och tjänster. Boken bygger på 25 års erfarenhet av strategiskt inköp på Ikea och ett samarbete med Stockholms Handelshögskola samt med Kingfisher - Europas näst största bygghandel med 1.300 varuhus i 10 länder.
Ny upplaga, omarbetad och utökad bl.a. med SRM - supplier relationship management. Texten beskriver inköpsprinciperna som gör det möjligt att sälja varmkorv för en femma, ett Lack-bord för en femtiolapp och kök 30 % billigare än marknadspriset. Men sättet att arbeta är inte bara hämtat från heminredning och livsmedel då Ikea även har en omfattande inköpsverksamhet av indirekta material, produktionsutrustning och tjänster. Boken bygger på 25 års erfarenhet av strategiskt inköp på Ikea och ett samarbete med Stockholms Handelshögskola samt med Kingfisher - Europas näst största bygghandel med 1.300 varuhus i 10 länder.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789151903477
Förlag: Helkin
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 248 st
Ny upplaga, omarbetad och utökad bl.a. med SRM - supplier relationship management. Texten beskriver inköpsprinciperna som gör det möjligt att sälja varmkorv för en femma, ett Lack-bord för en femtiolapp och kök 30 % billigare än marknadspriset. Men sättet att arbeta är inte bara hämtat från heminredning och livsmedel då Ikea även har en omfattande inköpsverksamhet av indirekta material, produktionsutrustning och tjänster. Boken bygger på 25 års erfarenhet av strategiskt inköp på Ikea och ett samarbete med Stockholms Handelshögskola samt med Kingfisher - Europas näst största bygghandel med 1.300 varuhus i 10 länder.
Ny upplaga, omarbetad och utökad bl.a. med SRM - supplier relationship management. Texten beskriver inköpsprinciperna som gör det möjligt att sälja varmkorv för en femma, ett Lack-bord för en femtiolapp och kök 30 % billigare än marknadspriset. Men sättet att arbeta är inte bara hämtat från heminredning och livsmedel då Ikea även har en omfattande inköpsverksamhet av indirekta material, produktionsutrustning och tjänster. Boken bygger på 25 års erfarenhet av strategiskt inköp på Ikea och ett samarbete med Stockholms Handelshögskola samt med Kingfisher - Europas näst största bygghandel med 1.300 varuhus i 10 länder.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)