Högskolepedagogisk reflektion och praktik; Alexander Maurits, Katarina Mårtensson; 2018
endast ny

Högskolepedagogisk reflektion och praktik

av Alexander Maurits, Katarina Mårtensson
Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet anordnar med jämna mellanrum högskolepedagogiska inspirationskonferenser för sin undervisande personal. Syftet med dessa konferenser är att inspirera till erfarenhetsutbyte och diskussion om undervisning och lärande. I denna antologi har vi samlat tretton bidrag som presenterades vid 2012 års inspirationskonferens. Här möter goda och insiktsfulla idéer om undervisning och exempel på praktisk tillämpning av dessa. I antologin diskuterar lärare vid Humanistiska och teologiska fakulteterna bland annat frågor som rör studenternas självstudier, examinationens utformning och studenters lärande, handledning som pedagogisk utmaning och studenternas lärande i ett ämnesdidaktiskt perspektiv.
Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet anordnar med jämna mellanrum högskolepedagogiska inspirationskonferenser för sin undervisande personal. Syftet med dessa konferenser är att inspirera till erfarenhetsutbyte och diskussion om undervisning och lärande. I denna antologi har vi samlat tretton bidrag som presenterades vid 2012 års inspirationskonferens. Här möter goda och insiktsfulla idéer om undervisning och exempel på praktisk tillämpning av dessa. I antologin diskuterar lärare vid Humanistiska och teologiska fakulteterna bland annat frågor som rör studenternas självstudier, examinationens utformning och studenters lärande, handledning som pedagogisk utmaning och studenternas lärande i ett ämnesdidaktiskt perspektiv.
Utgiven: 2018
ISBN: 9789187833007
Förlag: Lunds universitet, Media-Tryck
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 209 st
Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet anordnar med jämna mellanrum högskolepedagogiska inspirationskonferenser för sin undervisande personal. Syftet med dessa konferenser är att inspirera till erfarenhetsutbyte och diskussion om undervisning och lärande. I denna antologi har vi samlat tretton bidrag som presenterades vid 2012 års inspirationskonferens. Här möter goda och insiktsfulla idéer om undervisning och exempel på praktisk tillämpning av dessa. I antologin diskuterar lärare vid Humanistiska och teologiska fakulteterna bland annat frågor som rör studenternas självstudier, examinationens utformning och studenters lärande, handledning som pedagogisk utmaning och studenternas lärande i ett ämnesdidaktiskt perspektiv.
Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet anordnar med jämna mellanrum högskolepedagogiska inspirationskonferenser för sin undervisande personal. Syftet med dessa konferenser är att inspirera till erfarenhetsutbyte och diskussion om undervisning och lärande. I denna antologi har vi samlat tretton bidrag som presenterades vid 2012 års inspirationskonferens. Här möter goda och insiktsfulla idéer om undervisning och exempel på praktisk tillämpning av dessa. I antologin diskuterar lärare vid Humanistiska och teologiska fakulteterna bland annat frågor som rör studenternas självstudier, examinationens utformning och studenters lärande, handledning som pedagogisk utmaning och studenternas lärande i ett ämnesdidaktiskt perspektiv.
Ny bok
282 kr296 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
282 kr296 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)