Historia Tid att minnas 4-5, lärarhandledning; Rose-Marie Dietrichson, Magdalena Schubert; 2003

Historia Tid att minnas 4-5, lärarhandledning Upplaga 1

av Rose-Marie Dietrichson, Magdalena Schubert
Lärarhandledningen är indelad i temaområden. Varje temaområde presenteras först översiktligt: "Vad var det som hände under just denna period? Vilka förändringar inträffade?" Därefter ges fakta till varje uppslag i elevboken, som kan utgöra grunden för lärarens berättande. Det finns också förslag till samtalsfrågor och diskussionsunderlag. I handledningen finns också rubriker till fördjupningsarbeten, samt tankar om hur eleverna kan genomföra redovisningar på olika sätt. Hur man kan dokumentera sina arbeten tas också upp. Här finns även en del litteraturtips, både på sådant som är bra att ha i klassrummet vid fördjupningsarbeten och för högläsning. Sist i handledningen finns kopieringsunderlag. Där finns instuderingsfrågor till varje uppslag i elevboken, för användning i skolan eller som läxuppgifter.
Lärarhandledningen är indelad i temaområden. Varje temaområde presenteras först översiktligt: "Vad var det som hände under just denna period? Vilka förändringar inträffade?" Därefter ges fakta till varje uppslag i elevboken, som kan utgöra grunden för lärarens berättande. Det finns också förslag till samtalsfrågor och diskussionsunderlag. I handledningen finns också rubriker till fördjupningsarbeten, samt tankar om hur eleverna kan genomföra redovisningar på olika sätt. Hur man kan dokumentera sina arbeten tas också upp. Här finns även en del litteraturtips, både på sådant som är bra att ha i klassrummet vid fördjupningsarbeten och för högläsning. Sist i handledningen finns kopieringsunderlag. Där finns instuderingsfrågor till varje uppslag i elevboken, för användning i skolan eller som läxuppgifter.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789171797612
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 137 st
Lärarhandledningen är indelad i temaområden. Varje temaområde presenteras först översiktligt: "Vad var det som hände under just denna period? Vilka förändringar inträffade?" Därefter ges fakta till varje uppslag i elevboken, som kan utgöra grunden för lärarens berättande. Det finns också förslag till samtalsfrågor och diskussionsunderlag. I handledningen finns också rubriker till fördjupningsarbeten, samt tankar om hur eleverna kan genomföra redovisningar på olika sätt. Hur man kan dokumentera sina arbeten tas också upp. Här finns även en del litteraturtips, både på sådant som är bra att ha i klassrummet vid fördjupningsarbeten och för högläsning. Sist i handledningen finns kopieringsunderlag. Där finns instuderingsfrågor till varje uppslag i elevboken, för användning i skolan eller som läxuppgifter.
Lärarhandledningen är indelad i temaområden. Varje temaområde presenteras först översiktligt: "Vad var det som hände under just denna period? Vilka förändringar inträffade?" Därefter ges fakta till varje uppslag i elevboken, som kan utgöra grunden för lärarens berättande. Det finns också förslag till samtalsfrågor och diskussionsunderlag. I handledningen finns också rubriker till fördjupningsarbeten, samt tankar om hur eleverna kan genomföra redovisningar på olika sätt. Hur man kan dokumentera sina arbeten tas också upp. Här finns även en del litteraturtips, både på sådant som är bra att ha i klassrummet vid fördjupningsarbeten och för högläsning. Sist i handledningen finns kopieringsunderlag. Där finns instuderingsfrågor till varje uppslag i elevboken, för användning i skolan eller som läxuppgifter.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)