Heja! Ljuda och läs på svenska åk 1-6 Elevbok; Liv Kellgren; 2024

Heja! Ljuda och läs på svenska åk 1-6 Elevbok Upplaga 1

av Liv Kellgren
Heja! kan användas från första dagen i skolan, vilket innebär att eleverna inte först behöver ha tillägnat sig ett grundläggande ordförråd på svenska. Läromedlet består av en lärarhandledning och en arbetsbok.

Arbetsbok
I arbetsboken arbetar eleverna med bokstäverna och ljuden i en strukturerad arbetsgång. Eleverna får:

koppla bokstav till ljud forma bokstaven läsa och skriva ord läsa och förstå ord och meningar öva uttal. Bokstäverna presenteras i en ordning som passar nyanlända elever. Det innebär bland annat att språkljud som är vanliga i många av världens språk presenteras tidigt i arbetsboken.

Lärarhandledning med kopieringsunderlag
Lärarhandledningen innehåller en beskrivning av de teorier som läromedlet lutar sig mot. Tanken är att visa på hur teorierna kan tillämpas metodiskt i undervisningen.

I handledningen finns också en bokstavsgenomgång som beskriver språkljuden och varför de presenteras i en viss ordning. Det finns även tydliga instruktioner till arbetet med arbetsboken. I slutet av handledningen finns kopieringsunderlag som kan användas både före, under och efter arbetet i arbetsboken, bland annat finns bokstavsbrickor som används för att laborera med språkljuden.
Heja! kan användas från första dagen i skolan, vilket innebär att eleverna inte först behöver ha tillägnat sig ett grundläggande ordförråd på svenska. Läromedlet består av en lärarhandledning och en arbetsbok.

Arbetsbok
I arbetsboken arbetar eleverna med bokstäverna och ljuden i en strukturerad arbetsgång. Eleverna får:

koppla bokstav till ljud forma bokstaven läsa och skriva ord läsa och förstå ord och meningar öva uttal. Bokstäverna presenteras i en ordning som passar nyanlända elever. Det innebär bland annat att språkljud som är vanliga i många av världens språk presenteras tidigt i arbetsboken.

Lärarhandledning med kopieringsunderlag
Lärarhandledningen innehåller en beskrivning av de teorier som läromedlet lutar sig mot. Tanken är att visa på hur teorierna kan tillämpas metodiskt i undervisningen.

I handledningen finns också en bokstavsgenomgång som beskriver språkljuden och varför de presenteras i en viss ordning. Det finns även tydliga instruktioner till arbetet med arbetsboken. I slutet av handledningen finns kopieringsunderlag som kan användas både före, under och efter arbetet i arbetsboken, bland annat finns bokstavsbrickor som används för att laborera med språkljuden.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789127465558
Förlag: Natur & Kultur Läromedel och Akademi
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 136 st
Heja! kan användas från första dagen i skolan, vilket innebär att eleverna inte först behöver ha tillägnat sig ett grundläggande ordförråd på svenska. Läromedlet består av en lärarhandledning och en arbetsbok.

Arbetsbok
I arbetsboken arbetar eleverna med bokstäverna och ljuden i en strukturerad arbetsgång. Eleverna får:

koppla bokstav till ljud forma bokstaven läsa och skriva ord läsa och förstå ord och meningar öva uttal. Bokstäverna presenteras i en ordning som passar nyanlända elever. Det innebär bland annat att språkljud som är vanliga i många av världens språk presenteras tidigt i arbetsboken.

Lärarhandledning med kopieringsunderlag
Lärarhandledningen innehåller en beskrivning av de teorier som läromedlet lutar sig mot. Tanken är att visa på hur teorierna kan tillämpas metodiskt i undervisningen.

I handledningen finns också en bokstavsgenomgång som beskriver språkljuden och varför de presenteras i en viss ordning. Det finns även tydliga instruktioner till arbetet med arbetsboken. I slutet av handledningen finns kopieringsunderlag som kan användas både före, under och efter arbetet i arbetsboken, bland annat finns bokstavsbrickor som används för att laborera med språkljuden.
Heja! kan användas från första dagen i skolan, vilket innebär att eleverna inte först behöver ha tillägnat sig ett grundläggande ordförråd på svenska. Läromedlet består av en lärarhandledning och en arbetsbok.

Arbetsbok
I arbetsboken arbetar eleverna med bokstäverna och ljuden i en strukturerad arbetsgång. Eleverna får:

koppla bokstav till ljud forma bokstaven läsa och skriva ord läsa och förstå ord och meningar öva uttal. Bokstäverna presenteras i en ordning som passar nyanlända elever. Det innebär bland annat att språkljud som är vanliga i många av världens språk presenteras tidigt i arbetsboken.

Lärarhandledning med kopieringsunderlag
Lärarhandledningen innehåller en beskrivning av de teorier som läromedlet lutar sig mot. Tanken är att visa på hur teorierna kan tillämpas metodiskt i undervisningen.

I handledningen finns också en bokstavsgenomgång som beskriver språkljuden och varför de presenteras i en viss ordning. Det finns även tydliga instruktioner till arbetet med arbetsboken. I slutet av handledningen finns kopieringsunderlag som kan användas både före, under och efter arbetet i arbetsboken, bland annat finns bokstavsbrickor som används för att laborera med språkljuden.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)