Hammar; Per Hjertzell; 2009

Hammar

av Per Hjertzell
Jörgen Hammars väg till konsten var inte rak. Han är född 1935 i Stockholm. Hans far var född 1887. Fadern av bondesläkt blev folkskollärare, överlärare och så småningom rektor. Han hade trestora intressen; Strindberg, Gamla Stan i Stockholm och medeltidakyrkor. Han åkte runt till kyrkorna i Uppland och Sörmland. Jörgen var alltid med. Kanske var det här hans intresse för den medeltidakristna konsten grundlades, bilder i sten och trä, långt från Böggilds undervisning om skulptur som perfektion och släta ytor.
Jörgen Hammars väg till konsten var inte rak. Han är född 1935 i Stockholm. Hans far var född 1887. Fadern av bondesläkt blev folkskollärare, överlärare och så småningom rektor. Han hade trestora intressen; Strindberg, Gamla Stan i Stockholm och medeltidakyrkor. Han åkte runt till kyrkorna i Uppland och Sörmland. Jörgen var alltid med. Kanske var det här hans intresse för den medeltidakristna konsten grundlades, bilder i sten och trä, långt från Böggilds undervisning om skulptur som perfektion och släta ytor.
Utgiven: 2009
ISBN: 9789189144552
Förlag: Barents publisher
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 126 st
Jörgen Hammars väg till konsten var inte rak. Han är född 1935 i Stockholm. Hans far var född 1887. Fadern av bondesläkt blev folkskollärare, överlärare och så småningom rektor. Han hade trestora intressen; Strindberg, Gamla Stan i Stockholm och medeltidakyrkor. Han åkte runt till kyrkorna i Uppland och Sörmland. Jörgen var alltid med. Kanske var det här hans intresse för den medeltidakristna konsten grundlades, bilder i sten och trä, långt från Böggilds undervisning om skulptur som perfektion och släta ytor.
Jörgen Hammars väg till konsten var inte rak. Han är född 1935 i Stockholm. Hans far var född 1887. Fadern av bondesläkt blev folkskollärare, överlärare och så småningom rektor. Han hade trestora intressen; Strindberg, Gamla Stan i Stockholm och medeltidakyrkor. Han åkte runt till kyrkorna i Uppland och Sörmland. Jörgen var alltid med. Kanske var det här hans intresse för den medeltidakristna konsten grundlades, bilder i sten och trä, långt från Böggilds undervisning om skulptur som perfektion och släta ytor.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)