Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare; Anders Parment; 2024
endast ny

Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare Upplaga 1

av Anders Parment
Samhället påverkar nya generationer – och nya generationer påverkar samhällsutvecklingen. Ett utmärkt sätt att lära känna samhället och de förändringar som pågår där är att lära känna nya generationer i rollerna som konsumenter, medarbetare och medborgare. De flesta av oss påverkas, både privat och i arbetslivet, av hur unga människor tänker och agerar. Hur de unga tas emot och får komma till tals i olika sammanhang har stor betydelse för hur organisationer och samhället i stort utvecklas.

I den här boken beskrivs olika generationer och deras karaktärsdrag, med fokus på Generation Z, födda 1995–2010. Generationsskillnader och generationsbeteende får genomslag på fyra nivåer: individ, arbetsmarknad, konsumentmarknad och samhälle.
Samhället påverkar nya generationer – och nya generationer påverkar samhällsutvecklingen. Ett utmärkt sätt att lära känna samhället och de förändringar som pågår där är att lära känna nya generationer i rollerna som konsumenter, medarbetare och medborgare. De flesta av oss påverkas, både privat och i arbetslivet, av hur unga människor tänker och agerar. Hur de unga tas emot och får komma till tals i olika sammanhang har stor betydelse för hur organisationer och samhället i stort utvecklas.

I den här boken beskrivs olika generationer och deras karaktärsdrag, med fokus på Generation Z, födda 1995–2010. Generationsskillnader och generationsbeteende får genomslag på fyra nivåer: individ, arbetsmarknad, konsumentmarknad och samhälle.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789144177168
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 181 st
Samhället påverkar nya generationer – och nya generationer påverkar samhällsutvecklingen. Ett utmärkt sätt att lära känna samhället och de förändringar som pågår där är att lära känna nya generationer i rollerna som konsumenter, medarbetare och medborgare. De flesta av oss påverkas, både privat och i arbetslivet, av hur unga människor tänker och agerar. Hur de unga tas emot och får komma till tals i olika sammanhang har stor betydelse för hur organisationer och samhället i stort utvecklas.

I den här boken beskrivs olika generationer och deras karaktärsdrag, med fokus på Generation Z, födda 1995–2010. Generationsskillnader och generationsbeteende får genomslag på fyra nivåer: individ, arbetsmarknad, konsumentmarknad och samhälle.
Samhället påverkar nya generationer – och nya generationer påverkar samhällsutvecklingen. Ett utmärkt sätt att lära känna samhället och de förändringar som pågår där är att lära känna nya generationer i rollerna som konsumenter, medarbetare och medborgare. De flesta av oss påverkas, både privat och i arbetslivet, av hur unga människor tänker och agerar. Hur de unga tas emot och får komma till tals i olika sammanhang har stor betydelse för hur organisationer och samhället i stort utvecklas.

I den här boken beskrivs olika generationer och deras karaktärsdrag, med fokus på Generation Z, födda 1995–2010. Generationsskillnader och generationsbeteende får genomslag på fyra nivåer: individ, arbetsmarknad, konsumentmarknad och samhälle.
Ny bok
314 kr330 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
314 kr330 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)