Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare; Anders Parment; 2024
Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare; Anders Parment; 2024

Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare Upplaga 1

av Anders Parment

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2024
  • ISBN: 9789144177168
  • Sidor: 181 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Samhället påverkar nya generationer – och nya generationer påverkar samhällsutvecklingen. Ett utmärkt sätt att lära känna samhället och de förändringar som pågår där är att lära känna nya generationer i rollerna som konsumenter, medarbetare och medborgare. De flesta av oss påverkas, både privat och i arbetslivet, av hur unga människor tänker och agerar. Hur de unga tas emot och får komma till tals i olika sammanhang har stor betydelse för hur organisationer och samhället i stort utvecklas. I den här boken beskrivs olika generationer och deras karaktärsdrag, med fokus på Generation Z, födda 1995–2010. Generationsskillnader och generationsbeteende får genomslag på fyra nivåer: individ, arbetsmarknad, konsumentmarknad och samhälle.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare (2024)

I augusti 2024 släpptes boken Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare skriven av Anders Parment. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 181 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare på Studentapan och spara pengar.

Referera till Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare (Upplaga 1)

Harvard

Parment, A. (2024). Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Parment, Anders, Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2024).

APA

Parment, A. (2024). Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Parment A. Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2024.

Köp boken

Helt ny

344 kr