Funktionsförmåga 2 Upplaga 1
"Funktionsförmåga 2" omfattar hela kursen Funktionsförmåga och funktionsnedsättning 2 och består av en elevbok.
I "Funktionsförmåga 2, elevbok" går vi djupare in i de arbetsuppgifter, teoretisk kunskap och praktiska färdigheter som krävs inom vårdsektorn. Boken syftar till att ge eleverna en holistisk syn på den person som får vård och insikt i vård- och omsorgsarbetets komplicerade uppgifter.
Eleverna kommer att utforska frågor som:
- Hur påverkar neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som autism, ADHD och ADD en individs dagliga liv och levnadsförhållanden?
- Hur påverkar en förvärvad hjärnskada en individs livsstil?
- Vilka specialpedagogiska verktyg och metoder används?
- Hur fungerar specialskolan och vilka andra anpassade program och utbildningar finns det?
- Vilka stöd- och hjälpåtgärder finns inom funktionsnedsättningsområdet för att främja individens möjlighet att aktivt delta i samhället?
- Hur planeras, implementeras, dokumenteras och utvärderas stöd- och hjälpåtgärder för individen?
- Hur kan olika pedagogiska metoder och attityder främja individens självbestämmande och utvecklingsmöjligheter?
- Hur kan ett team och varje medlem i teamet utveckla sätt att arbeta mer individanpassat?
"Funktionsförmåga 2, elevbok" är:
• Tillgänglig med ett klart och enkelt språk
• Ett modernt och relevant läromedel
• Ett läromedel som engagerar och aktiverar eleverna i deras lärande
"Funktionsförmåga 2" omfattar hela kursen Funktionsförmåga och funktionsnedsättning 2 och består av en elevbok.
I "Funktionsförmåga 2, elevbok" går vi djupare in i de arbetsuppgifter, teoretisk kunskap och praktiska färdigheter som krävs inom vårdsektorn. Boken syftar till att ge eleverna en holistisk syn på den person som får vård och insikt i vård- och omsorgsarbetets komplicerade uppgifter.
Eleverna kommer att utforska frågor som:
- Hur påverkar neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som autism, ADHD och ADD en individs dagliga liv och levnadsförhållanden?
- Hur påverkar en förvärvad hjärnskada en individs livsstil?
- Vilka specialpedagogiska verktyg och metoder används?
- Hur fungerar specialskolan och vilka andra anpassade program och utbildningar finns det?
- Vilka stöd- och hjälpåtgärder finns inom funktionsnedsättningsområdet för att främja individens möjlighet att aktivt delta i samhället?
- Hur planeras, implementeras, dokumenteras och utvärderas stöd- och hjälpåtgärder för individen?
- Hur kan olika pedagogiska metoder och attityder främja individens självbestämmande och utvecklingsmöjligheter?
- Hur kan ett team och varje medlem i teamet utveckla sätt att arbeta mer individanpassat?
"Funktionsförmåga 2, elevbok" är:
• Tillgänglig med ett klart och enkelt språk
• Ett modernt och relevant läromedel
• Ett läromedel som engagerar och aktiverar eleverna i deras lärande