Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell; Chris Anderson; 2009
spara 44%
1 säljare

Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell Upplaga 1

av Chris Anderson
Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis - och hur gör du då? I den nya boken Free fördjupar Chris Anderson de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme. Allt digitalt kommer att bli gratis, menar Anderson. Ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare blir det att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. Anderson presenterar en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden.

Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.

Pressröster:

»Precis som hans förra bok Long tail är detta något som man bör läsa om man är intresserad av marknadsföring på 2000-talet.«
Fria Företagare

»Detta är vad Chris Anderson gör bäst. Han förklarar förändringar, tendenser och affärsmöjligheter på ett begripligt och tankeväckande sätt. (...) Avgörande är att han tvingar oss att reflektera över hur världen förändras när nätet förändrar världen.
Tomas Polvall, Smålandsposten
Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis - och hur gör du då? I den nya boken Free fördjupar Chris Anderson de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme. Allt digitalt kommer att bli gratis, menar Anderson. Ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare blir det att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. Anderson presenterar en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden.

Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.

Pressröster:

»Precis som hans förra bok Long tail är detta något som man bör läsa om man är intresserad av marknadsföring på 2000-talet.«
Fria Företagare

»Detta är vad Chris Anderson gör bäst. Han förklarar förändringar, tendenser och affärsmöjligheter på ett begripligt och tankeväckande sätt. (...) Avgörande är att han tvingar oss att reflektera över hur världen förändras när nätet förändrar världen.
Tomas Polvall, Smålandsposten
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789186021528
Förlag: Modernista
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 292 st
Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis - och hur gör du då? I den nya boken Free fördjupar Chris Anderson de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme. Allt digitalt kommer att bli gratis, menar Anderson. Ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare blir det att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. Anderson presenterar en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden.

Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.

Pressröster:

»Precis som hans förra bok Long tail är detta något som man bör läsa om man är intresserad av marknadsföring på 2000-talet.«
Fria Företagare

»Detta är vad Chris Anderson gör bäst. Han förklarar förändringar, tendenser och affärsmöjligheter på ett begripligt och tankeväckande sätt. (...) Avgörande är att han tvingar oss att reflektera över hur världen förändras när nätet förändrar världen.
Tomas Polvall, Smålandsposten
Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis - och hur gör du då? I den nya boken Free fördjupar Chris Anderson de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme. Allt digitalt kommer att bli gratis, menar Anderson. Ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare blir det att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. Anderson presenterar en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden.

Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.

Pressröster:

»Precis som hans förra bok Long tail är detta något som man bör läsa om man är intresserad av marknadsföring på 2000-talet.«
Fria Företagare

»Detta är vad Chris Anderson gör bäst. Han förklarar förändringar, tendenser och affärsmöjligheter på ett begripligt och tankeväckande sätt. (...) Avgörande är att han tvingar oss att reflektera över hur världen förändras när nätet förändrar världen.
Tomas Polvall, Smålandsposten
Begagnad bok
39 kr69 krSpara 30 kr (44%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
39 kr69 krSpara 30 kr (44%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar