Framgångsresan : så blev Ving bäst i klassen
I över 50 år har Vingresor/Ving hamnat högst på listan med nöjdast kunder och starkast varumärke. Värdena i medarbetarundersökningarna är fenomenala. Med Ving var en del av Thomas Cook Northern Europe hävdade Cook att Ving var världens mest lönsamma charterarrangör.
Går det att bygga ett företag som är långsiktigt roligt, utvecklande och lönsamt både för medarbetare, kunder, partners och ägare?
Framgångsresan är en bok om hur man får luft under vingarna. Hur man får människor att hitta sin inre motivation för att ständigt överträffa sig själva. Och hur man skapar lust och förmåga att ge sina kunder "De bästa veckorna på året".
I boken möter vi ett hundratal Vingare som varit eller är passionerade medarbetare sedan decennier. En av dem är Jan Carlzon som säger att han snarare är en produkt av Ving, än Ving en produkt av honom. Men vad lärde han och alla andra?
Annika Thunström är kommunikationskonsult och har under tjugo år arbetat i Ving, bland annat som vingvärd och informatör. Idag är hon ledarskapsutvecklare och utbildare inom gruppdynamik och förändringsprocesser.
320 fullmatade sidor med fler än 200 bilder!
Utgiven: 2010
ISBN: 9789186413033
Förlag: Bokverket
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 320 st
I över 50 år har Vingresor/Ving hamnat högst på listan med nöjdast kunder och starkast varumärke. Värdena i medarbetarundersökningarna är fenomenala. Med Ving var en del av Thomas Cook Northern Europe hävdade Cook att Ving var världens mest lönsamma charterarrangör.
Går det att bygga ett företag som är långsiktigt roligt, utvecklande och lönsamt både för medarbetare, kunder, partners och ägare?
Framgångsresan är en bok om hur man får luft under vingarna. Hur man får människor att hitta sin inre motivation för att ständigt överträffa sig själva. Och hur man skapar lust och förmåga att ge sina kunder "De bästa veckorna på året".
I boken möter vi ett hundratal Vingare som varit eller är passionerade medarbetare sedan decennier. En av dem är Jan Carlzon som säger att han snarare är en produkt av Ving, än Ving en produkt av honom. Men vad lärde han och alla andra?
Annika Thunström är kommunikationskonsult och har under tjugo år arbetat i Ving, bland annat som vingvärd och informatör. Idag är hon ledarskapsutvecklare och utbildare inom gruppdynamik och förändringsprocesser.
320 fullmatade sidor med fler än 200 bilder!
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.