Färdplan för klassrummets läsundervisning; Lucy Calkins; 2015
spara 42%
5+ säljare

Färdplan för klassrummets läsundervisning

av Lucy Calkins
Hur undervisar vi i läsning ? den sortens läsning som får vårt hjärta att klappa och som söker sig in i vårt inre? Hur skapar vi en läsundervisning som får eleverna att inse och uppleva att en glödlampa inte längre är en glödlampa; den är trådar och elektricitet och den industriella revolutionen och allt som växte fram ur denna långa historia? I Färdplan för klassrummets läsundervisning tar Lucy Calkins ett brett grepp om läsfrågorna. Boken diskuterar vad barn behöver för att utvecklas som läsare, men den handlar också om hur läraren själv kan utvecklas och bli bättre på att möta barnen precis där de befinner sig. Lucy Calkins betonar att läraren hela tiden måste ha siktet inställt på nästa steg i barnens läsutveckling. Läraren måste i sitt inre skapa en bild för hur hon ska stödja elevens väg från att vara nybörjare till att nå en bit på vägen mot att bli en kompetent läsare. ?Lucy Calkins beskriver hur man med workshopen som arbetssätt skapar många tillfällen att arbeta med och utveckla elevernas läsförståelse. I olika kapitel diskuterar hon interaktiv högläsning, minilektionernas struktur, hur man genom det vägledande samtalet utvecklar elevens egen läsning, olika sätt att arbeta med små grupper, de kämpande barnens läsutveckling. Lucy Calkins har grundat ? och är föreståndare för ? The Reading and Writing Project vid Teachers College på Columbia University. Hon har publicerat en rad böcker om barns läs- och skrivutveckling.
Hur undervisar vi i läsning ? den sortens läsning som får vårt hjärta att klappa och som söker sig in i vårt inre? Hur skapar vi en läsundervisning som får eleverna att inse och uppleva att en glödlampa inte längre är en glödlampa; den är trådar och elektricitet och den industriella revolutionen och allt som växte fram ur denna långa historia? I Färdplan för klassrummets läsundervisning tar Lucy Calkins ett brett grepp om läsfrågorna. Boken diskuterar vad barn behöver för att utvecklas som läsare, men den handlar också om hur läraren själv kan utvecklas och bli bättre på att möta barnen precis där de befinner sig. Lucy Calkins betonar att läraren hela tiden måste ha siktet inställt på nästa steg i barnens läsutveckling. Läraren måste i sitt inre skapa en bild för hur hon ska stödja elevens väg från att vara nybörjare till att nå en bit på vägen mot att bli en kompetent läsare. ?Lucy Calkins beskriver hur man med workshopen som arbetssätt skapar många tillfällen att arbeta med och utveckla elevernas läsförståelse. I olika kapitel diskuterar hon interaktiv högläsning, minilektionernas struktur, hur man genom det vägledande samtalet utvecklar elevens egen läsning, olika sätt att arbeta med små grupper, de kämpande barnens läsutveckling. Lucy Calkins har grundat ? och är föreståndare för ? The Reading and Writing Project vid Teachers College på Columbia University. Hon har publicerat en rad böcker om barns läs- och skrivutveckling.
Utgiven: 2015
ISBN: 9789171734488
Förlag: Bokförlaget Daidalos
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 214 st
Hur undervisar vi i läsning ? den sortens läsning som får vårt hjärta att klappa och som söker sig in i vårt inre? Hur skapar vi en läsundervisning som får eleverna att inse och uppleva att en glödlampa inte längre är en glödlampa; den är trådar och elektricitet och den industriella revolutionen och allt som växte fram ur denna långa historia? I Färdplan för klassrummets läsundervisning tar Lucy Calkins ett brett grepp om läsfrågorna. Boken diskuterar vad barn behöver för att utvecklas som läsare, men den handlar också om hur läraren själv kan utvecklas och bli bättre på att möta barnen precis där de befinner sig. Lucy Calkins betonar att läraren hela tiden måste ha siktet inställt på nästa steg i barnens läsutveckling. Läraren måste i sitt inre skapa en bild för hur hon ska stödja elevens väg från att vara nybörjare till att nå en bit på vägen mot att bli en kompetent läsare. ?Lucy Calkins beskriver hur man med workshopen som arbetssätt skapar många tillfällen att arbeta med och utveckla elevernas läsförståelse. I olika kapitel diskuterar hon interaktiv högläsning, minilektionernas struktur, hur man genom det vägledande samtalet utvecklar elevens egen läsning, olika sätt att arbeta med små grupper, de kämpande barnens läsutveckling. Lucy Calkins har grundat ? och är föreståndare för ? The Reading and Writing Project vid Teachers College på Columbia University. Hon har publicerat en rad böcker om barns läs- och skrivutveckling.
Hur undervisar vi i läsning ? den sortens läsning som får vårt hjärta att klappa och som söker sig in i vårt inre? Hur skapar vi en läsundervisning som får eleverna att inse och uppleva att en glödlampa inte längre är en glödlampa; den är trådar och elektricitet och den industriella revolutionen och allt som växte fram ur denna långa historia? I Färdplan för klassrummets läsundervisning tar Lucy Calkins ett brett grepp om läsfrågorna. Boken diskuterar vad barn behöver för att utvecklas som läsare, men den handlar också om hur läraren själv kan utvecklas och bli bättre på att möta barnen precis där de befinner sig. Lucy Calkins betonar att läraren hela tiden måste ha siktet inställt på nästa steg i barnens läsutveckling. Läraren måste i sitt inre skapa en bild för hur hon ska stödja elevens väg från att vara nybörjare till att nå en bit på vägen mot att bli en kompetent läsare. ?Lucy Calkins beskriver hur man med workshopen som arbetssätt skapar många tillfällen att arbeta med och utveckla elevernas läsförståelse. I olika kapitel diskuterar hon interaktiv högläsning, minilektionernas struktur, hur man genom det vägledande samtalet utvecklar elevens egen läsning, olika sätt att arbeta med små grupper, de kämpande barnens läsutveckling. Lucy Calkins har grundat ? och är föreståndare för ? The Reading and Writing Project vid Teachers College på Columbia University. Hon har publicerat en rad böcker om barns läs- och skrivutveckling.
Begagnad bok
115 kr195 krSpara 80 kr (42%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr195 krSpara 80 kr (42%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar