Färdplan för framtiden : en utvecklad flygtrafiktjänst : betänkande SOU 2012:27; Näringsdepartementet, Flygtrafiktjänstutredningen; 2012

Färdplan för framtiden : en utvecklad flygtrafiktjänst : betänkande SOU 2012:27

av Näringsdepartementet, Flygtrafiktjänstutredningen
Bolagisera flygplatserna!

Föreslår att Luftfartsverkets konkurrensutsatta verksamhet renodlas som ett statligt bolag senast den 1 januari 2015.
Förslaget omfattar framför allt affärsområdet Terminal. Genom denna bolagisering bör Luftfartsverket även få möjlighet att etablera dotterbolag utomlands.
Föreslår i övrigt bl.a. att Luftfartsverkets instruktion för myndighetsutövningen förändras så attverket ska tillhandahålla flygtrafiktjänst i alla beredskapsskedenverket ska tillhandahålla flygtrafiktjänst för både civil och militär luftfartverkets ansvar enligt krisberedskapsförordningen utvidgas.Dessutom föreslås att Transportstyrelsen får ett samlat ansvar för utbildning m.m. när det gäller flygledare, så att tillräcklig kapacitet på våra flygplatser garanteras.
Bolagisera flygplatserna!

Föreslår att Luftfartsverkets konkurrensutsatta verksamhet renodlas som ett statligt bolag senast den 1 januari 2015.
Förslaget omfattar framför allt affärsområdet Terminal. Genom denna bolagisering bör Luftfartsverket även få möjlighet att etablera dotterbolag utomlands.
Föreslår i övrigt bl.a. att Luftfartsverkets instruktion för myndighetsutövningen förändras så attverket ska tillhandahålla flygtrafiktjänst i alla beredskapsskedenverket ska tillhandahålla flygtrafiktjänst för både civil och militär luftfartverkets ansvar enligt krisberedskapsförordningen utvidgas.Dessutom föreslås att Transportstyrelsen får ett samlat ansvar för utbildning m.m. när det gäller flygledare, så att tillräcklig kapacitet på våra flygplatser garanteras.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789138237205
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 310 st
Bolagisera flygplatserna!

Föreslår att Luftfartsverkets konkurrensutsatta verksamhet renodlas som ett statligt bolag senast den 1 januari 2015.
Förslaget omfattar framför allt affärsområdet Terminal. Genom denna bolagisering bör Luftfartsverket även få möjlighet att etablera dotterbolag utomlands.
Föreslår i övrigt bl.a. att Luftfartsverkets instruktion för myndighetsutövningen förändras så attverket ska tillhandahålla flygtrafiktjänst i alla beredskapsskedenverket ska tillhandahålla flygtrafiktjänst för både civil och militär luftfartverkets ansvar enligt krisberedskapsförordningen utvidgas.Dessutom föreslås att Transportstyrelsen får ett samlat ansvar för utbildning m.m. när det gäller flygledare, så att tillräcklig kapacitet på våra flygplatser garanteras.
Bolagisera flygplatserna!

Föreslår att Luftfartsverkets konkurrensutsatta verksamhet renodlas som ett statligt bolag senast den 1 januari 2015.
Förslaget omfattar framför allt affärsområdet Terminal. Genom denna bolagisering bör Luftfartsverket även få möjlighet att etablera dotterbolag utomlands.
Föreslår i övrigt bl.a. att Luftfartsverkets instruktion för myndighetsutövningen förändras så attverket ska tillhandahålla flygtrafiktjänst i alla beredskapsskedenverket ska tillhandahålla flygtrafiktjänst för både civil och militär luftfartverkets ansvar enligt krisberedskapsförordningen utvidgas.Dessutom föreslås att Transportstyrelsen får ett samlat ansvar för utbildning m.m. när det gäller flygledare, så att tillräcklig kapacitet på våra flygplatser garanteras.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)