Ett reklamlandskap i förändring. SOU 2018:1. Konsumentskydd och tillsyn i en digitaliserad värld : Betänkande från Utredningen om ett reklamlandskap i förändring
Stora förändringar i reklamlandskapet har skett under de senaste åren men ger dagens reklamregelverk ett tillräckligt och ändamålsenligt skydd för konsumenterna?
Utredningen konstaterar att det i sig inte finns några egentliga brister i den nuvarande marknadsföringsrättsliga regleringen. Däremot anser utredningen att Konsumentverket bör ges skarpare tillsynsverktyg, bland annat en möjlighet att genomföra kontrollköp under dold identitet. Det kan också finnas behov av nya former av tekniska lösningar för att Konsumentverket ska kunna bedriva en aktiv och effektiv tillsyn i den digitala miljön.
Särskild utredare: Gunnar Larsson
Utgiven: 2018
ISBN: 9789138247396
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 360 st
Stora förändringar i reklamlandskapet har skett under de senaste åren men ger dagens reklamregelverk ett tillräckligt och ändamålsenligt skydd för konsumenterna?
Utredningen konstaterar att det i sig inte finns några egentliga brister i den nuvarande marknadsföringsrättsliga regleringen. Däremot anser utredningen att Konsumentverket bör ges skarpare tillsynsverktyg, bland annat en möjlighet att genomföra kontrollköp under dold identitet. Det kan också finnas behov av nya former av tekniska lösningar för att Konsumentverket ska kunna bedriva en aktiv och effektiv tillsyn i den digitala miljön.
Särskild utredare: Gunnar Larsson
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.