Ett oberoende public service för alla. SOU 2018:50. Nya möjligheter och ökat ansvar : Slutbetänkande av Parlamentariska public service-kommittén (Ku 2016:06); Kulturdepartementet,; 2018

Ett oberoende public service för alla. SOU 2018:50. Nya möjligheter och ökat ansvar : Slutbetänkande av Parlamentariska public service-kommittén (Ku 2016:06)

av Kulturdepartementet,
Förslag om hur public service ska regleras på ett ändamålsenligt sätt i ett nytt medielandskap. Dels inför nästa tillståndsperiod som inleds 2020 och dels på längre sikt. Detta omfattar bl.a. frågor om hur Sveriges Radios (SR), Sveriges Televisions (SVT) och Sveriges Utbildningsradios (UR) utbud ska nå ut till publiken och hur public service-bolagens ansvar och oberoende påverkas när relationen till olika former av kommersiell verksamhet förändras.

Bland kapitelrubrikerna:Nya mönster i mediekonsumtionenÄndamålsenlig reglering av public serviceVar ska public service finnas?Vad ska public service göra och tillsammans med vem?Förvaltningsstiftelsens styrelse, ägarroll och finansiering
Särskild utredare: Sture Nordh

Se längre ned för relaterad proposition.
Förslag om hur public service ska regleras på ett ändamålsenligt sätt i ett nytt medielandskap. Dels inför nästa tillståndsperiod som inleds 2020 och dels på längre sikt. Detta omfattar bl.a. frågor om hur Sveriges Radios (SR), Sveriges Televisions (SVT) och Sveriges Utbildningsradios (UR) utbud ska nå ut till publiken och hur public service-bolagens ansvar och oberoende påverkas när relationen till olika former av kommersiell verksamhet förändras.

Bland kapitelrubrikerna:Nya mönster i mediekonsumtionenÄndamålsenlig reglering av public serviceVar ska public service finnas?Vad ska public service göra och tillsammans med vem?Förvaltningsstiftelsens styrelse, ägarroll och finansiering
Särskild utredare: Sture Nordh

Se längre ned för relaterad proposition.
Utgiven: 2018
ISBN: 9789138248249
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 363 st
Förslag om hur public service ska regleras på ett ändamålsenligt sätt i ett nytt medielandskap. Dels inför nästa tillståndsperiod som inleds 2020 och dels på längre sikt. Detta omfattar bl.a. frågor om hur Sveriges Radios (SR), Sveriges Televisions (SVT) och Sveriges Utbildningsradios (UR) utbud ska nå ut till publiken och hur public service-bolagens ansvar och oberoende påverkas när relationen till olika former av kommersiell verksamhet förändras.

Bland kapitelrubrikerna:Nya mönster i mediekonsumtionenÄndamålsenlig reglering av public serviceVar ska public service finnas?Vad ska public service göra och tillsammans med vem?Förvaltningsstiftelsens styrelse, ägarroll och finansiering
Särskild utredare: Sture Nordh

Se längre ned för relaterad proposition.
Förslag om hur public service ska regleras på ett ändamålsenligt sätt i ett nytt medielandskap. Dels inför nästa tillståndsperiod som inleds 2020 och dels på längre sikt. Detta omfattar bl.a. frågor om hur Sveriges Radios (SR), Sveriges Televisions (SVT) och Sveriges Utbildningsradios (UR) utbud ska nå ut till publiken och hur public service-bolagens ansvar och oberoende påverkas när relationen till olika former av kommersiell verksamhet förändras.

Bland kapitelrubrikerna:Nya mönster i mediekonsumtionenÄndamålsenlig reglering av public serviceVar ska public service finnas?Vad ska public service göra och tillsammans med vem?Förvaltningsstiftelsens styrelse, ägarroll och finansiering
Särskild utredare: Sture Nordh

Se längre ned för relaterad proposition.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)