Etik och värderingar i företagsamhetens tjänst; Sofia Cerne; 2006

Etik och värderingar i företagsamhetens tjänst Upplaga 1

av Sofia Cerne
Etik och värderingar i företagsamhetens tjänst har kommit till för att ge ledare i företag, organisationer och i offentlig sektor en vägledning för hur de kan och borde utveckla sina organisationers interna etik- och värderingsarbete. Boken handlar om hur ledare tillsammans med medarbetarna i organisationen kan vara föregångare och skapa en långsiktigt hållbar och framgångsrik verksamhet med hjälp av ett aktivt etik- och värderingsarbete. Ambitionen är att boken ska väcka tankar, idéer och ge uppslag om hur verksamhet kan och bör bedrivas och utvecklas. Den innehåller en blandning av teori och eget praktiskt arbete med hjälp av diskussionsfrågor, checklistor och enkla övningar som leder dig vidare i arbetet.
Etik och värderingar i företagsamhetens tjänst har kommit till för att ge ledare i företag, organisationer och i offentlig sektor en vägledning för hur de kan och borde utveckla sina organisationers interna etik- och värderingsarbete. Boken handlar om hur ledare tillsammans med medarbetarna i organisationen kan vara föregångare och skapa en långsiktigt hållbar och framgångsrik verksamhet med hjälp av ett aktivt etik- och värderingsarbete. Ambitionen är att boken ska väcka tankar, idéer och ge uppslag om hur verksamhet kan och bör bedrivas och utvecklas. Den innehåller en blandning av teori och eget praktiskt arbete med hjälp av diskussionsfrågor, checklistor och enkla övningar som leder dig vidare i arbetet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789197570824
Förlag: Master Management
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 144 st
Etik och värderingar i företagsamhetens tjänst har kommit till för att ge ledare i företag, organisationer och i offentlig sektor en vägledning för hur de kan och borde utveckla sina organisationers interna etik- och värderingsarbete. Boken handlar om hur ledare tillsammans med medarbetarna i organisationen kan vara föregångare och skapa en långsiktigt hållbar och framgångsrik verksamhet med hjälp av ett aktivt etik- och värderingsarbete. Ambitionen är att boken ska väcka tankar, idéer och ge uppslag om hur verksamhet kan och bör bedrivas och utvecklas. Den innehåller en blandning av teori och eget praktiskt arbete med hjälp av diskussionsfrågor, checklistor och enkla övningar som leder dig vidare i arbetet.
Etik och värderingar i företagsamhetens tjänst har kommit till för att ge ledare i företag, organisationer och i offentlig sektor en vägledning för hur de kan och borde utveckla sina organisationers interna etik- och värderingsarbete. Boken handlar om hur ledare tillsammans med medarbetarna i organisationen kan vara föregångare och skapa en långsiktigt hållbar och framgångsrik verksamhet med hjälp av ett aktivt etik- och värderingsarbete. Ambitionen är att boken ska väcka tankar, idéer och ge uppslag om hur verksamhet kan och bör bedrivas och utvecklas. Den innehåller en blandning av teori och eget praktiskt arbete med hjälp av diskussionsfrågor, checklistor och enkla övningar som leder dig vidare i arbetet.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)