spara 55%
5+ säljare
Entreprenörskap och företagsetablering : från idé till verklighet Upplaga 1
Entreprenörskap och nya företag är viktiga för samhällets utveckling. Samhället, och därmed människors preferenser, förändras, information blir alltmer lättillgänglig och nya produkter introduceras i allt snabbare takt. Samtidigt ökar komplexiteten i samhället och osäkerheten om framtiden blir allt större. Detta medför att nya möjligheter ständigt dyker upp, och att förnyelse blir väsentligt. I denna miljö behöver vi människor som ser de nya möjligheterna och som vill starta nya företag. Utbildningssystemet måste därför i ökad utsträckning bidra till att studenter får kunskap om etableringen av nya företag samt stimulera människor till att bli mer entreprenöriella.
Boken ger läsaren kunskap om, och förståelse för, processen att etablera nya företag - från utvecklingen av en affärsidé till lanseringen av produkten eller tjänsten på marknaden och tillväxten i det nya företaget. Genom att kombinera teori med praktiska metoder försöker boken stimulera läsaren till att själv bli handlingsorienterad, men även till reflektion över den entreprenöriella processen.
Boken vänder sig i huvudsak till universitets- och högskoleutbildningar i entreprenörskap. Dispositionen av boken gör att den kan användas i kurser oberoende av vilket pedagogiskt upplägg på kursen som förespråkas. Boken kan därför även med fördel användas i de kurser om eller i entreprenörskap som erbjuds av andra aktörer än universitet och högskolor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789144021478
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 453 st
Entreprenörskap och nya företag är viktiga för samhällets utveckling. Samhället, och därmed människors preferenser, förändras, information blir alltmer lättillgänglig och nya produkter introduceras i allt snabbare takt. Samtidigt ökar komplexiteten i samhället och osäkerheten om framtiden blir allt större. Detta medför att nya möjligheter ständigt dyker upp, och att förnyelse blir väsentligt. I denna miljö behöver vi människor som ser de nya möjligheterna och som vill starta nya företag. Utbildningssystemet måste därför i ökad utsträckning bidra till att studenter får kunskap om etableringen av nya företag samt stimulera människor till att bli mer entreprenöriella.
Boken ger läsaren kunskap om, och förståelse för, processen att etablera nya företag - från utvecklingen av en affärsidé till lanseringen av produkten eller tjänsten på marknaden och tillväxten i det nya företaget. Genom att kombinera teori med praktiska metoder försöker boken stimulera läsaren till att själv bli handlingsorienterad, men även till reflektion över den entreprenöriella processen.
Boken vänder sig i huvudsak till universitets- och högskoleutbildningar i entreprenörskap. Dispositionen av boken gör att den kan användas i kurser oberoende av vilket pedagogiskt upplägg på kursen som förespråkas. Boken kan därför även med fördel användas i de kurser om eller i entreprenörskap som erbjuds av andra aktörer än universitet och högskolor.
239 kr522 krSpara 283 kr (55%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.